EU version

Cestopis: Praha už volá, před nádražím zvoní tramvaje

Cestopis: Praha už volá, před nádražím zvoní tramvaje
foto: Redakce RAILTARGET/Praha už volá, před nádražím zvoní tramvaje
01 / 11 / 2023

Redakce RAILTARGET přináší poslední článek ze série skandinávského cestopisu. Bude se týkat cesty z Ribe až do Prahy. Vzhledem k četným plánovaným výlukám nás čekalo hned několik přestupů.

Z Ribe jsme odjeli v 9.31 h do Barmmingu nám již ze včerejška známou jednotkou LINT 41, provozovanou společností Arriva. Touto jednotkou s uspořádáním sedaček 2+2 jsme se v 9.49 h dostali do, nám již známého, Brammingu. Tam jsme prožili poněkud deštivých 49 minut, načež jsme v 10.20 h odjeli vlakem směr Kolding. Na této trase jsme se naposledy svezli se soupravou IR4. Za normálních okolností by tento vlak jel až z Kodaně, ale z důvodu plánované výluky je v části úseku trasy nahrazen autobusy. Jednotka měla opět uspořádání 2+2 v první i ve druhé třídě a v jedničce byly k dispozici zdarma teplé nápoje a drobné občerstvení. Z vlaku DSB jsme v Kolingu vystoupili v 10.58 h, znovu do deště.

V 11.18 h jsme již seděli ve vlaku do stanice Hamburk Altona. Přepravila nás dieslová jednotka IC3, jejíž elektrickou IR4 verzí jsme se dostali do Koldingu. Souprava měla tentokrát uspořádání 2+1 v jedničce a 2+2 ve dvojce. Tuto jednotku vyrobila společnost ABB Scandia a její maximální rychlost je 180 km/h. Za normálních okolností by tato linka začínala v Kodani, ale kvůli již zmíněné výluce začínala až ve Frederice. I přes tuto mimořádnost jsme dorazili na stanici Hamburk Altona ve 14.02 h, o sedm minut později oproti plánovanému příjezdu.

Redakce RAILTARGET

Poté, co jsme se přesunuli přeplněným příměstským vlakem z nádraží Hamburk Altona
na stanici Hamburk Hbf, byl čas nastoupit do vlaku směr Berlín. Ten měl odjet z Hamburku ve 14.35 h, ale kvůli pozdnímu příjezdu soupravy, kterou otáčeli, jsme odjeli až ve 14.52 h. Za obvyklých okolností by se dalo dostat z Hamburku až do Prahy, ale kvůli rekonstrukci železničního uzlu Hamburk vyjíždí vlaky do našeho hlavního města až z Berlína, kam jsme se tedy museli dostat jednotkou moderní ICE4 s maximální rychlostí 265 km/h. Tuto ohromnou dvanáctivozovou jednotku, která disponuje i jídelním vozem, vyrobila společnost Siemens. S 26minutovým zpožděním jsme se zdárně dostali v 16.46 h do Berlína, odkud jsme v 17.01 h odjeli vlakem do Prahy. Tam jsme se bez větších komplikací dostali krátce
po půl desáté a tím byla naše pozoruhodná cesta definitivně završena.  

Cestovatelský tip: Vzhledem k nesčetnému počtu mimořádností v Německu je poněkud riskantní a nejisté si plánovat přestupy bez rezervy.

Autor: Ondřej Čech 

Tagy