EU version

Cestopis: Orientální tržnice namísto nádražního bistra? Čekání na vlak je zážitkem!

Cestopis: Orientální tržnice namísto nádražního bistra? Čekání na vlak je zážitkem!
foto: Redakce RAILTARGET/Cestopis: Orientální tržnice namísto nádražního bistra? Čekání na vlak je zážitkem!
13 / 09 / 2023

Jedenáctý díl oblíbeného cestopisu si můžete dnes exkluzivně přečíst na webu RAILTARGET. Co nás dnes čeká? Z Kalmaru jsme vyrazili na jih. Ještě před překročením dánských hranic jsme se ale zastavili v Malmö a Ystadu. Velký dojem na nás udělalo především nádraží v Malmö, respektive způsob, jakým je v něm vyřešeno stravování.

Jednotka X31 / Redakce RAILTARGET

Ve středu jsme se vydali opět vlakem X31 společnost Öresundståg na jih. Vlakem s pravidelným odjezdem v 9.00 h z Kalmaru. Jednotka byla naprosto identická s tou, která nás přepravila mezi Lundem a Kalmarem o den dříve s jedním malým rozdílem. Do Kalmaru včera jely jednotky dvě, zatímco dnes jela jen jedna. Tedy alespoň do Hässleholmu, kde k ní připojili druhou, posilovou jednotku. Zdárně jsme se dostali až do Malmö, kde jsme ve 12.11 h také vystoupili.

Hlavní nádraží Malmö / Redakce RAILTARGET

Hlavní nádraží v Malmö vypadá přinejmenším působivě. Tato obrovská cihlová budova je od centra města oddělena kanálem a naproti ní se nachází autobusové nádraží. Její součástí je mimo jiné i SJ lounge. Nejvíce mě ovšem jednoznačně zaujalo, jak jsou v něm rozmístěna stravovací zařízení. Ta jsou rozmístěna tak, že vytváří dojem opravdové orientální tržnice, tedy alespoň na mě. Můžete si navíc vybrat z obrovského množství podniků a příjemně si tím zkrátit čekání na vlak. Za zmínku stojí ještě to, že Malmö nemá metro a jeho roli dokonale suplují příměstské vlaky. To je hlavním důvodem, proč se v Malmö nachází hromada železničních, často podzemních stanic.

SJ Lounge / Redakce RAILTARGET

Ještě předtím, než jsme si prohlédli samotné Malmö, jsme se vydali do nedalekého Ystadu, jednoho z nejhistoričtějších městeček ve Švédsku. Tam i zpět nás zdárně dopravila jednotka Coradia, kterou má na svědomí francouzský Alstom. Pohodlně jsme se usadili ve velkoprostorovém voze s uspořádáním 2+2 a v 13.07 h odjeli z podzemní části hlavního nádraží v Malmö. Z této části jezdí vlaky do a z Kodaně a příměstská doprava, zatímco z většího nadzemního hlavového nádraží jezdí vše ostatní. Do Ystadu, kam z Malmö jezdí vlak každou půl hodinu, jsme dorazili včas v 13.56 h.

Podzemní stanice / Redakce RAILTARGET

Po prohlídce skvostného a památkami překypujícího Ystadu jsme počkali na nádraží, jež disponuje třemi průjezdnými kolejemi, na vlak s odjezdem v 16.30 h do Malmö, kam jsme přijeli se šestiminutovým zpožděním v 17.26 h. Tento přesun opět zajistila jednotka Coradia provozovaná společností Skånetrafiken s maximální rychlostí 160 km/h.

Jednotka Coradia / Redakce RAILTARGET

Cestovatelský tip: K občerstvení využijte stánky na nádraží, u kterých si vybere takřka každý.

Jednotka Coradia / Redakce RAILTARGET

Zdroj informací: Redakce 

Tagy