EU version

České dráhy od víkendu nasadí nové jednotky za miliardy. Nechybí bezdrátové nabíječky ani dětské kino

České dráhy od víkendu nasadí nové jednotky za miliardy. Nechybí bezdrátové nabíječky ani dětské kino
foto: České dráhy/České dráhy od víkendu nasadí nové jednotky za miliardy. Nechybí bezdrátové nabíječky ani dětské kino
10 / 12 / 2021

Tratě spojující Prahu s Plzní, Karlovými Vary, Chebem či Ústím se mohou těšit deset souprav InterJet od konsorcia německého Siemensu a tuzemské Škody Transportation. Investice za téměř tři miliardy a nový jízdní řád mají z rychlíků odstranit staré, neklimatizované jednotky ze 70. a 80. let. Byť nové soupravy zvenku působí jednotným designem podobné stávajícím vozům, uvnitř cestující pocítí výrazný posun vpřed.

Dostupnost Wi-Fi připojení stoupne na 90 % všech dálkových vlaků. „S jízdním řádem 2022 nás čeká největší revoluce v kvalitě, komfortu a rozsahu nabízených služeb od nasazení Railjetů před sedmi lety,“ tvrdí generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik. Cestující se mohou těšit na zásuvky pro nabíjení elektrokol, bezdrátové nabíječky pro mobilní telefon v první třídě a na ty nejmenší pasažéry čeká malé kino. Telefonování během jízdy se stane hladkou záležitostí, tvrdí Bednárik: „Poprvé v centrální Evropě budou vlaky vybaveny speciálními okny, která lépe propouští mobilní signál, aby se v nich dalo lépe telefonovat.“

Dle mluvčího drah Petra Šťáhlavského mají dráhy převzít soupravy v tomto týdnu. „Věříme, že se dodavatelům podaří postupně přistavit jednotky v bezvadném stavu k převzetí tak, aby mohly být první z nich nasazeny na plánované spoje od 12. prosince,“ řekl Šťáhlavský k termínu převzetí. InterJety obsadí dvě různé tratě spojující Prahu a Cheb, jednu vedoucí přes Plzeň, druhou přes Ústí a Karlovy Vary. Dříve používané rekonstruované vozy se přesunou jinam.

Nové soupravy tvoří pět pevně spojených vozů, které vzhledem k absenci motoru potáhne standardní lokomotiva. Na českých tratích mohou jezdit pouze 160 kilometry v hodině, přesto jejich nejvyšší možná rychlost dosahuje 200 kilometrů za hodinu.

Oproti dálkovým spojům nezůstanou ochuzeny ani regionální spoje. Dráhy investovaly miliardu korun do nových dvoupatrových souprav push-pull od Škody Transportation, které svůj provoz začnou od neděle na lokálkách u Ostravy. Plzeňský a Jihočeský kraj se pro změnu dočkají nových RegioPanterů, rovněž od Škody Transportation. 

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace