EU version

Černý vlak z Číny rozproudí dopravu podél Labe: RegioJet slibuje komfort a moderní jízdu

Černý vlak z Číny rozproudí dopravu podél Labe: RegioJet slibuje komfort a moderní jízdu
foto: Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0/Sirius, černý vlak od firmy CRRC
04 / 10 / 2024

Na lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem začne brzy jezdit nový čínský nízkopodlažní vlak, který slibuje komfort, snadný přístup pro všechny cestující a moderní vybavení i atypické sedačky. Těšte se na rychlé jízdy, wifi a občerstvení.

Společnost RegioJet se chystá zavést moderní nízkopodlažní vlakové jednotky řady 665 na trati R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem. První z těchto jednotek bude nasazena v následujících dnech. Tyto nové
jednotky poskytnou výrazně lepší komfort a kvalitu cestování pro všechny cestující, včetně osob s omezenou pohyblivostí a cyklistů.

"Během následujících dní bude na lince R23 nasazena první jednotka z celkových tří, kde budeme testovat jednotlivé parametry, které musíme plnit pro objednávku od Ministerstva dopravy od změny jízdního řádu v letošním roce," uvádí dopravce v tiskové zprávě s tím, že jednotky zatím zůstávají ve zkušebním provozu, jejich plné schválení se očekává v příštím roce. 

RegioJet využívá jednotky řady 665 na základě pětileté smlouvy o pronájmu těchto tří vlakových souprav od jejich výrobce, čínské společnosti China Railway Rolling Stock Corporation, CRRC. Tyto jednotky přinesou pro cestující zásadní zvýšení komfortu. Nabídnout nízkopodlažní nástup a tedy snadný nástup pro imobilní cestující, lepší přístup pro cestující s koly. Dále pak celkově moderní interiér s informačním systémem, pohodlné sedačky ve všech třídách, přičemž v první třídě velmi netradiční a nadstandardní letecké uspořádání, lepší bude i dynamika samotných jednotek. Samozřejmostí je pak pro všechny cestující wifi zdarma, zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a klimatizace. Pro cestující bude od změny jízdních řádů v prosinci také navíc možnost nákupu malého občerstvení.

Jednotka 665 je dvousystémová (25 kV / 3 kV), dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h a pojme až 300 cestujících. Tato 111,2 metrů dlouhá jednotka se skládá z šesti částí. Skříň je hliníková. Vlak je vybaven systémem ETCS. Součástí vlaku je byznys třída.

Zdroj: Tisková zpráva RegioJet 

Tagy