EU version

Babiš jako mašinfíra. „Už tam zůstaňte, domů je to opačným směrem,“ rýpou si lidé. Jiní lichotí

Babiš jako mašinfíra. „Už tam zůstaňte, domů je to opačným směrem,“ rýpou si lidé. Jiní lichotí
foto: Facebook profil Andrej Babiš, Martin Kolovratník se souhlasem/Andrej Babiš a Martin Kolovratník
05 / 03 / 2025

Andrej Babiš si vyzkoušel roli strojvůdce na úzkokolejce a sklidil smíšené reakce. „Montérky hezké, ale zůstaňte u dráhy,“ rýpnul si komentující. Mezitím Martin Kolovratník pochválil nové pardubické nádraží.

Andrej Babiš, předseda hnutí ANO a poslanec, přidal na svůj Facebook fotografie, na nichž se proměnil v strojvůdce úzkokolejky na trase Třemešná – Liptaň. Babiš uvedl, že zážitek byl „pecka“ a poděkoval za možnost zhostit se role strojvůdce. Pod příspěvkem se objevilo přes 2800 komentářů, od těch, které předsedu ANO podpořily až po některé méně lichotivé. Uživatel Petr Dyk například vyjádřil svou naději, že Babiš už zůstane nádražákem natrvalo.

Andrej Babiš jako strojvedoucí. "ANO, oblbují lidi pro hlasy," rýpou si 

"Je mi známo, že neoplýváte moc velkými znalostmi o naši zemi, ale domů na Slovensko je to opačným směrem," rýpl si další uživatel. "Hrozná komedie, co všechno hnutí ANO je schopno udělat pro oblbnuti lidí, aby dostali hlasy. Můj tedy neee," píše evidentně další odpůrce hnutí ANO. "Za chvíli tu bude i ukazovat, co dělal na záchodě..tohle hraní na lidovost od někoho, kdo má "lidumilnost" až na konci žebříčku priorit, je fakt psycho," nezdráhá se další. Ale samozřejmě některé z nich byly i celkem lichotivé.  "Super montérky, sluší p. Babišovi. Je vidět, že je už někdy měl určitě na sobě a fyzicky pracoval," napsal ironicky. "Roztomilý výpravčí, sluší vám to," napsal další. "Jste borec, jak to vše stíháte," pokračoval další. 

Babišovy fotografie souvisí s jeho dalším příspěvkem z 23. února, v němž zval své sledující k projížďce vlakem na osoblažské úzkokolejce. „Pojďme se společně projet! Zvu vás na projížďku z Třemešné do Liptaně a zpět. A během cesty probereme všechno, co vás trápí a co vás zajímá. Těším se na vás!,“ vyzýval Babiš v příspěvku.

Úzkokolejka z Třemešné: První vlak vyjel v roce 1898 

Úzkokolejka vyjíždějící z obce Třemešná, která se nachází ve slezském mikroregionu Osoblažsko, má bohatou historii. Na oficiálních stránkách úzkorozchodné trati se dočteme například to, že první pravidelný vlak zde vyjel 14. 12. 1898. Provoz na úzkokolejce byl narušen povodněmi, které celý region postihly v roce 2024. Díky rychlé opravě se zde však osobní vlaky začaly znovu prohánět již 15. 12. téhož roku. Stalo se tak tedy jen jediný den poté, co Osoblažská úzkokolejka oslavila 126. výročí.

 

Martin Kolovratník: Samá chvála pardubického nádraží

Příspěvek s železniční tématikou zveřejnil na svém facbookovém profilu také jeho stranický kolega Martin Kolovratník z hnutí ANO, poslanec a zastupitel města Pardubice. Kolovratník přidal několik fotografií na nově zrekonstruovaném pardubickém nádraží, které doplnil jednoduchou větou: „A stejně máme nejkrásnější nádraží v Česku, co říkáte?“

Příspěvek nasbíral přes 400 komentářů: některé nádraží chválily, některé naopak zmiňovaly další krásná hlavní nádraží, jako například plzeňské, pražské nebo královéhradecké. Zmínka o Hradci Králové v komentářích jistě nepřekvapí, jelikož mezi ním a Pardubicemi panuje odedávna rivalita doprovázená úsměvnými přezdívkami: Lidé z Pardubic jsou často nazývání Perníkáři, lidé z Hradce Králové zase Mechováci. Na královehradeckém nádraží ostatně v současné době také probíhá rekonstrukce s plánovaným dokončením v roce 2030.

Pardubické nádraží v novém kabátě

Když jsme u těch Pardubic, trochu si připoměňme nedávnou historii pardubického nádraží. Jeho rekonstrukce vyšla na 6,36 miliard korun, jak o tom již dříve RAILTARGET informoval. Oprav se dočkala všechna nástupiště, k nimž navíc přibylo i jedno zcela nové. Dominantou venkovního prostoru je 290 m dlouhá zastřešená lávka, která vede přes kolejiště na sídliště Dukla. Aktuálně probíhá další etapa rekonstrukce přímo v budově nádraží. Dokončení je plánováno na konec roku 2026.

 

 

Pardubice - centrum: Zastávka za 74 milionů 

Součástí modernizace byla i nová zastávka Pardubice centrum za 74 milionů korun, která se nachází v blízkosti autobusové stanice 17. listopadu. Zastávka disponuje dvěma bezbariérovými vstupy a 140m oboustranným nástupištěm, které je vybaveno dvěma přístřešky. Nová železniční zastávka tak pro cestující, kteří míří do okolí pardubického centra v čele s renesančním zámkem, přináší výrazné zkrácení cesty oproti zastávce na hlavním nádraží.

Kolovratník: Vysokorychlostní tratě jsou moje srdcovka 

Kolovratník se svou podporou železnice rozhodně netají. Odborná komunita ví, že je považován za dlouholetého železničního nadšence, což i sám o sobě tvrdí na  svém webu. VRT jsou pro ně srdeční záležitostí. Zabývá se také tématem stavby vysokorychlostní tratě RS5, která bude spojovat Prahu s Pardubicemi a Hradcem Královým. Podle oficiálních stránek Stavební správy vysokorychlostních tratí pod Správou železnic zvládnou chystané rychlovlaky cestu z Prahy do Pardubic za 40 minut. Do sousedního Hradce Králové se z Prahy dostaneme dokonce za 35 minut.

Tagy