EU version

Železniční doprava na vzestupu. Čína obnovuje novou hedvábnou stezku s Evropou.

Železniční doprava na vzestupu. Čína obnovuje novou hedvábnou stezku s Evropou.
foto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%A1_Hedv%C3%A1bn%C3%A1_stezka/Hedvábná stezka
20 / 04 / 2021

V dávných dobách mezi Evropou a Asií existovala Hedvábná stezka. Novodobá historie propojuje oba dva kontinenty pomocí železnice, která má být alternativou letecké a silniční dopravě. V současné době se již připojilo i Německo. Do průmyslového parku Franfurt-Höchst na začátku dubna dorazil kontejnerový terminál Contargo z Čínské provincie Jinan. Do projektu se připojili také Maďaři a Kazašští dopravci.

Vzhledem k nedávné situace v Suezském průplavu, kde uvázla na břehu obří kontejnerová loď „The Ever Given“, která blokovala průplav po několik dnů, se zvýšila cena za námořní dopravu. Kontejnery v přístavech jsou nedostupné a firmy hledají alternativu k lodní dopravě, kterou je železniční.

Ucpáním průplavu se zvyšuje tlak na lodní dopravu. Její uvolnění lze uvolnit přechodem na tu železniční. Trasa mezi Frankfurtem a Čínskou provincií Jinan po železnici trvá zhruba 18-20 dní. Německo očekává z oblasti Jinanu dva až tři vlaky měsíčně s potenciálem připojení dalších čínských regionů.

Do projektu na propojení obou dvou kontinentů se přidávají také Maďaři. Chtějí nemalou investicí přispět do Fényeslitke. Podle maďarského velvyslance v Moskvě Norberta Konkolyho je Maďarsko bránou mezi oběma kontinenty.

Kazašská skupina EuroTransit staví v současné době druhý železniční terminál. Který zvládne současný narůstající železniční provoz.

Ředitel společnosti EuroTransit Erlan Dikhanbayev sdělil, že překladiště v Dostyku jedno z nejdůležitějších na kazaško-čínských hranicích, které budou koordinováno s Maďarskym Fényeslitke.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace