EU version

Vlaková nehoda nákladních vlaků u Gifhornu

Vlaková nehoda nákladních vlaků u Gifhornu
foto: NDR/Vlaková nehoda nákladních vlaků u Gifhornu
24 / 11 / 2022

Před týdnem se u Gifhornu srazily dva nákladní vlaky a záchranné složky mají stále plné ruce práce s odstraňováním následků nehody. Dnes navštíví místo nehody ministr vnitra Boris Pistorius (SPD).

Podle zpráv chce na místě poděkovat záchranným složkám a osobně se přesvědčit o průběhu úklidových prací. Dolní Sasko podpoří odpovědnou společnou obec Meinersen, pokud o pomoc požádá, uvedla mluvčí ministerstva. Na místě nehody se Pistorius dívá na čtyři poškozené cisterny, kde hasiči hasí propan. Jeden z vozů je zatím prázdný, uvedl na dotaz NDR mluvčí hasičů Carsten Schaffhauser. Záchranné složky stále odpařují plyn ze dvou cisteren. Hasiči v současné době plní čtvrtý vůz dusíkem, aby vytlačili zbytky propan-butanu z cisterny.

Trasa by měla být opět volná v polovině prosince

Už to není tak nebezpečné, takže si Pistorius může práci zblízka prohlédnout. O aktuální situaci a časovém harmonogramu je informován také ministr vnitra. Podle hasičského sboru probíhá situace dobře. Při spalování plynu z cisteren lze pracovat paralelně, což šetří čas. "Pokud vše půjde dobře, plyn bude do víkendu odstraněn," řekl mluvčí hasičů. Poté začne železnice pomocí dvou speciálních jeřábů z Lehrte a Gifhornu vagony stavět a odtahovat je dvěma dieselovými lokomotivami, uvedl mluvčí železnice. Poté by se musely opravit koleje, pražce i trolejové vedení. Stavební práce pak budou probíhat nepřetržitě na směny. Deutsche Bahn v současné době předpokládá, že záchranné a úklidové práce potrvají do 16. prosince. Pak by měla být trať Hannover-Berlín opět průjezdná.



Nízké teploty stále zdržují práci

Proces spalování propanu je složitý. Z technických důvodů mohou havarijní služby odčerpat z kotlů jen asi polovinu plynu. Zbytek plynu spalují speciální jednotky hasičů. Za tímto účelem musí převést kapalný plyn do plynného skupenství. Stroj, takzvaný Hotmobil, připravuje velké množství teplé vody a rozvádí ji po vagonech pomocí hadice s tryskou. Vlivem tepla se plyn opět stává plynným, rozpíná se a tlakem je vytlačován z kotle, vysvětlil mluvčí hasičů. Vzhledem k povětrnostním podmínkám s nízkými teplotami musí záchranná služba stále znovu a znovu přerušovat práce.

Pochvala pro zaměstnavatele v regionu
Dobrovolní hasiči pracují ve dvanáctihodinových směnách po 20 mužích, uvedl Schaffhauser. Pokud vypukne požár, má tým deset minut na ochlazení vozů, řekl. "Je to zátěž pro všechny," řekl mluvčí hasičů Schaffhauser pro dolnosaskou televizi NDR. Zaměstnavatelům v regionu udělil velkou pochvalu. 



Železnice očekávají rozsáhlé škody na infrastruktuře

Při čtvrteční nehodě se nákladní vlak s 25 cisternovými vozy naplněnými propanem srazil se stojícím nákladním vlakem u Leiferde. Čtyři vozy se převrátily, do dvou z nich zateklo. Teprve po úplném odstranění plynu z převrácených kotlů a po souhlasu hasičů může společnost Deutsche Bahn zahájit další odklízecí a opravné práce. Společnost očekává, že po nehodě dojde k velkému poškození trakčního vedení, řídicích a zabezpečovacích systémů a kolejového lože.

Zaměstnanec železnic je nyní vyšetřován

Železniční zaměstnanec povolil v tomto úseku jízdu nákladního vlaku rychlostí 40 km/h. Vlak poté narazil do stojícího nákladního vlaku. Jeden řidič byl s lehkým zraněním převezen do nemocnice, druhý utrpěl lehký šok. Zaměstnanec drah je nyní vyšetřován pro nebezpečné narušení železniční dopravy a ublížení na zdraví z nedbalosti. Za současného stavu vyšetřovatelé vyloučili možnost technické závady.

Zdroj: NDR

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace