foto: DB Cargo/U.S. Steel Košice
U.S. Steel a DB Cargo obnovily svou stávající rámcovou smlouvu do července 2023. Severoamerická ocelářská skupina, která má ocelárnu v Košicích na Slovensku, tak zajišťuje dlouhodobé dopravní řešení, které dává smysl vzhledem k životnímu prostředí a nabízí zákazníkům konkurenceschopné ceny.
Díky tomu nabízí řešení pro všechny přepravy v Německu a do západní Evropy. U. S. Steel také plánuje v budoucnu další zvýšení přepravních objemů. Tím se sníží tlak na silnice, dálnice a bude méně komplikací s jejich přeplněností. „Snížení emisí CO2 je jedním z našich stanovených cílů. Obnovením smlouvy s DB Cargo zůstáváme tomuto přístupu věrni,“ říká Martina Kováčová, generální ředitelka nákupu, Centre of Excellence ve společnosti U. S. Steel se sídlem v Košicích na Slovensku.
Čistý vzduch pro Vysoké Tatry
Již v roce 2020 se společnost U.S. Steel ušetřila 12 600 tun emisí CO2 tím, že přepravovala ocel po železnici nákladními vlaky, místo kamiony po silnicích. Pro letošní rok ocelářská skupina předpokládá úsporu 16 000 tun. Oba partneři tak vycházejí vstříc veřejné poptávce po ekologických dopravních řešeních. Jejich spolupráce také přispěje k ochraně krajiny Vysokých Tater, která bude těžit ze snížení emisí CO2. Jedním z důvodů, proč ocel patří na koleje, je její vysoká hustota. Ve srovnání s jiným zbožím je jeho hmotnost obrovská, a proto se obzvláště hodí na železnici. Do nákladního vozu se vejde mnohem více oceli než na ložnou plochu nákladního auta. Každá tuna nákladu, která dorazí do cíle vlakem, znamená asi o 80 % méně CO2 ve srovnání se silniční přepravou.
Ocel nabízí flexibilitu
Výrobci a zpracovatelé oceli oceňují jistotu při plánování. „S námi mohou partneři jako U.S. Steel plánovat s důvěrou, i když musí dodávat velké množství v krátké době,“ říká Mario Bahn, account manager v DB Cargo. Rozsáhlá železniční síť to umožňuje. DB Cargo pokračuje v rozšiřování této sítě i pro výrobce oceli. V roce 2020 bylo jen po německé železniční síti přepraveno téměř čtvrt milionu tun oceli z U.S. Steel Košice. V letošním roce se objem přepravy po železnici pravděpodobně zvýší o více než 25 procent, tedy na více než 300 000 tun. „Je to pro nás podnět. Jsme rádi, že můžeme společně s DB Cargo dát na železnici ještě více oceli,“ potvrzuje Martina Kováčová, General Manager Procurement, Centre of Excellence U. S. Steel Košice.