foto: Jihlavská drbna/Jihlava, nádraží
Studie proveditelnosti odhalí, zda existuje možnost elektrizace trati v úseku Zastávka – Jihlava. Na zhotovitele dokumentu vypsala Správa železnic výběrové řízení.
Kromě úseku mezi Zastávkou a Jihlavou projektanti věnují pozornost odbočným tratím mezi Okříšky a Znojmem a třebíčským Studencem a žďárským Křižanovem. „V rámci variant prověří i úpravy dalších parametrů tratí jako jsou změny kolejového uspořádání stanic nebo zvýšení traťové rychlosti," zmínila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Správa železnic pohledává možnosti, které dostatečně pokryjí objem osobní i nákladní dopravy. „Vůči prověřované části sítě může být výsledkem studie i obhajoba elektrizace pouze v části, například v hlavní ose Zastávka u Brna – Jihlava, pokud by pro navazující tratě zřejmě s nižším přepravním potenciálem nebyla prokázána proveditelnost projektu," poznamenala Friebová.
Lhůta pro dokončení studie závisí na termínu podpisu smlouvy. Mluvčí Správy železnic očekává výsledek nejdříve v druhé polovině roku 2023. Předpokládaná doba pro vypracování studie potrvá šestnáct měsíců.
V současnosti probíhá rekonstrukce trati mezi Brnem a Zastávkou. Elektrifikací již prošel první úsek mezi Brnem a Střelicemi. Pro nedostatek financí a škrty v rozpočtu Správy železnic se ovšem opozdí druhá fáze. „Nechápu, proč má být nějaká akce hotová z důvodu šetření z padesáti procent,“ namítl nedávno pro Deník Rovnost Petr Pospíšil, starosta obce Zastávka, jejíž obyvatelé nyní zažívají zklamání z odkladu modernizace.
Tagy