foto: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_Chrastava,_zast%C5%99e%C5%A1en%C3%AD_n%C3%A1stupi%C5%A1t%C4%9B.jpg/Správa železnic připravuje modernizaci stanice Chrastava a Hrádek nad Nisou. Podívejte se, jak budou stanice vypadat po rekonstrukci
Správa železnic připravuje kompletní rekonstrukci stanic Chrastava a Hrádek nad Nisou, a to včetně modernizace technologického zařízení trati v úseku z Liberce až po polskou hranici. Řešení zpracoval tým železničních expertů spolu s architekty, a propojuje tak funkčnost, bezpečnost, udržitelnost a estetiku.
Psali jsme
Celkovou obnovou projde další nádražní objekt v Olomouckém kraji. Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na rekonstrukci výpravní budovy…
Správa železnic od realizace stavby očekává zejména zkrácení staničních provozních intervalů, zajištění bezpečnosti a spolehlivosti železnice a zvýšení komfortu pro cestující. „Hlavním přínosem stavby bude úspora času při křižování vlaků, výrazné zlepšení nevyhovujícího stavu trati i stanic a zvýšení kultury cestování,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Projekt je nyní ve fázi zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby. Vypsání soutěže na zhotovitele a vlastní realizace se budou odvíjet od rozpočtových možností pro následující období.
Komplexní projekt řešené oblasti zpracovala pro Správu železnic společnost AFRY CZ. Rekonstrukce obou stanic zahrnuje především vybudování nových nástupišť a podchodů s výtahy i výstavbu přístupových komunikací. Budou plně bezbariérové, nádraží i jejich okolí projdou celkovou kultivací. Architektonický návrh celý prostor sjednocuje a zjednodušuje. „Základním motivem bylo navázání na historické nádražní budovy a na okolní prostředí a přírodu. Rekonstrukci výpravní budovy, zastřešení nástupišť i úpravy zázemí jsme navrhli s důrazem na komfort, v duchu moderních designových trendů a v návaznosti na původní historický odkaz,“ sdělil hlavní architekt AFRY CZ Dominik Pleva. Jedná se o oblast Jizerských a Lužických hor, kde má v architektuře tradici dřevo. Z něj bylo i původní zastřešení. „Tento tradiční, a navíc obnovitelný materiál proto v maximální míře vracíme, ale v moderním a atraktivním pojetí. Dřevo reaguje i na okolní přírodu, kterou elegantně doplňuje,“ doplnil Pleva.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET přináší exkluzivní rozhovor s ředitelem odboru strategie Ministerstva dopravy, Luďkem Sosnou. Jaké změny přinesla revize nařízení…
V Chrastavě dojde k částečné rekonstrukci interiérů výpravní budovy, v Hrádku nad Nisou ke komplexní obnově historického objektu. Původní vzhled bude zachován, vnitřní zázemí projde modernizací, a to včetně vzniku prostorné čekárny a komerčních prostor.
Zdroj: Správa železnic tiskové materiály
Psali jsme
Redakce RAILTARGET přináší rozhovor s Michalem Šteflem, který na konferenci Železnice 2021/2022, kterou pravidelně pořádají SUDOP PRAHA a.s.…