foto: CZ LOKO/Společnost CZ LOKO vyrábí a opravuje železniční dvojkolí v novém provozu
Téměř sto milionů korun investovala společnost CZ LOKO v českotřebovském závodě do stavby nového moderního provozu kolovky, specializovaného na opravy a výrobu železničních dvojkolí.
Firmě, která je největším evropským výrobcem posunovacích a univerzálních dieselelektrických lokomotiv, to umožní především zefektivnit, zrychlit a zkvalitnit poskytované služby a potenciálně až zdvojnásobit produkci dvojkolí na 80 měsíčně. Z nich se zhruba 60 procent využije CZ LOKO pro vlastní výrobu a zbytek firma nabídne jako volnou kapacitu pro další zakázky.
„Potřebovali jsme inovovat dlouhodobě nejužší výrobní místo v provozovně Česká Třebová, technicky a technologicky ho posunout do třetího tisícíletí. Prioritou proto byla maximálně možná automatizace provozu, abychom zásadně zlepšili kvalitu, efektivitu a logistiku celého provozu,“ uvedl Jaroslav Plhák, provozní ředitel CZ LOKO.
Psali jsme
V polovině 60. let minulého století zkoumal inženýr New York Central Railroad Don Wetzel možnosti, jak zajistit, aby vlaky jezdili nejen bezpečněji, ale…
Šlo o poslední velký projekt ze střednědobého investičního plánu, přijatého v roce 2017. Zahrnoval mimo jiné rovněž stavbu nové montážní haly pro výrobu lokomotiv v Jihlavě a to i včetně nové zkušebny lokomotiv. V provozu Česká Třebová pak šlo o novou dílnu na výrobu a testování podvozků, novou motorárnu či halu modernizací hlavních rámů.
Stamilionové investice významně posílily soběstačnost CZ LOKO a zvýšily produktivitu práce a tím i konkurenceschopnost na náročném železničním trhu.
„Také ve výrobě a opravách železničních dvojkolí jsme se nyní zařadili mezi nejmodernější evropské provozy. Chceme-li ale zůstat ve svém segmentu jedničkou v Evropě, kam jsme se díky tvrdé práci v posledních letech prodrali, musíme dál investovat do zlepšování produktů a pracovního prostředí,“ dodal ředitel.
Psali jsme
Osobní vlak Führersonderzug Adolfa Hitlera nesl od roku 1939 po dobu čtyř let jméno „Amerika“, avšak poté byl přejmenován na Führersonderzug…
Nová kolovka vznikla přestavbou původní haly ukončených oprav motorů ČKD. Stavba začala v listopadu 2021, kdy ještě doznívala covidová pandemie. Loni v červenci se zahájila instalace hlavního strojního vybavení, na níž na podzim navázal několikaměsíční zkušební provoz. Ten nyní skončil a přešel na provoz běžný.