foto: ÖBB / ÖBB
Před dvěma týdny pořádal ÖBB Holding první tiskovou konferenci exkluzivně zaměřenou na železniční nákladní dopravu. Konference měla spolu mluvčím představenstva Rail Cargo Group Clemensem Förstem za úkol najít způsob, jak dostat více zboží na koleje a ulevit všem silnicím, obyvatelstvu a životnímu prostředí.
Klimatické krizi lze zabránit pouze snížením emisí CO2, zejména v odvětví dopravy, protože přibližně 30 % domácích emisí CO2 pochází z dopravy a tento trend prudce stoupá – za posledních 30 let nárůst emisí CO2 z těžkých užitkových vozidel vzrostl o 128 %. Pro nezbytný obrat v přepravě potřebuje železniční nákladní doprava zlepšit spravedlivé konkurenční podmínky. Jeden z nejdůležitějších bodů představují náklady. V samotném Rakousku dosahují externí náklady (včetně nákladů na hluk, dopravní zácpy a nehod) u nákladních vozidel třikrát vyšší cenu než u železniční dopravy. Tyto náklady však nenesou znečišťovatelé, ale daňoví poplatníci. Nákladní vůz navíc na rakouské venkovské silnici neplatí mýtné – vlak na druhou stranu platí na každém kilometru tratě.
„Proto se my v ÖBB zaměřujeme na rozšíření železniční infrastruktury, digitalizaci a moderní vozidla, abychom do roku 2040 zdvojnásobili výkon železnic! A na evropské úrovni potřebujeme podporu v odvětví dopravy a jednotném evropském železničním prostoru. Protože cíl je jasný: Nakonec musí být stejně snadné cestovat po Evropě vlakem jako s nákladním automobilem!“ uvedl na sociálních sítích výkonný ředitel ÖBB Holdingu. Mluvčí představenstva skupiny ÖBB Rail Cargo Group Clemens Först se poté podrobněji zabýval významem RCG. „Skupina ÖBB Rail Cargo je druhou největší železniční logistickou společností v Evropě a udržitelnou logistickou páteří evropské ekonomiky. V tomto pořadí řídíme digitalizaci a inovace v železniční nákladní dopravě, neustále rozšiřujeme naši síť a významně tak přispíváme k dosažení cílů Green Deal“, komentoval Clemens jednání.
Tagy