EU version

Sesuvy půdy způsobily další přerušení železniční dopravy mezi Francií a Itálií

Sesuvy půdy způsobily další přerušení železniční dopravy mezi Francií a Itálií
foto: Clement Beaune; Twitter/Sesuvy půdy způsobily další přerušení železniční dopravy mezi Francií a Itálií
06 / 10 / 2023

Železniční trať mezi Chambéry a Turínem, která má zásadní význam pro tranzit mezi Francií a Itálií, je nyní po ničivém sesuvu půdy, k němuž došlo 27. srpna, uzavřena až do léta příštího roku. Toto narušení železnice Frejus, hlavní tepny pro železniční nákladní dopravu mezi oběma zeměmi, má vážný dopad na italskou logistiku.

Neštěstí se událo v Saint-André à La Praz, pouhých 20 kilometrů od francouzsko-italských hranic. K italským potížím se přidala i skutečnost, že přístup Itálie do zbytku Evropy přes Gotthardský tunel byl v srpnu ztížen kvůli nesouvisejícímu vykolejení.

Rozsah problému přesahuje rámec této jediné železnice. I přes znovuotevření dálnice A43 po sesuvu půdy je nedostatek železniční nákladní dopravy značný a nelze jej snadno řešit pouze silniční dopravou. Snahy o zmírnění dopadu pokračují; například společnost Captrain, hlavní subjekt železniční nákladní dopravy mezi Itálií a Francií, odklonila osm svých týdenních vlaků přes hraniční přechod Ventimiglia-Menton. Dále plánuje přesměrovat některé intermodální služby přes Domodossola a Simplon mezi Itálií a Švýcarskem. Společnost Captrain však provozuje 80 párů vlaků po přerušené železnici Frejus, což jen podtrhuje problém s nalezením vhodných alternativ.

Nedávné výkyvy počasí jsou trvale trnem v oku italskému logistickému průmyslu. Přerušení provozu železnice ve Frejusu není ojedinělým případem; v květnu se země potýkala s velkými záplavami, které zastavily provoz na téměř týden. Stejně náročný byl i srpen, kdy Slovinsko a Skandinávie bojovaly s přerušením provozu způsobeným povodněmi, a dokonce i mimo Evropu, v Číně a Rusku, se vyskytly logistické komplikace způsobené povodněmi.

Zdroj: Clement Beaune; Twitter

Tagy