EU version

Sbohem kamionům? CEREx mění nákladní dopravu v Evropě

Sbohem kamionům? CEREx mění nákladní dopravu v Evropě
foto: EP Logistic International/Ep Vectron Cargo
18 / 06 / 2025

Nový mezinárodní projekt skupiny EP Logistics International (EPLI) slibuje změnu pravidel hry v nákladní dopravě. Central European Rail Express (CEREx), který začne jezdit v lednu 2026, propojí Německo a Maďarsko přes Česko a Slovensko – rychle, udržitelně a s přesným jízdním řádem. Cílem je vytlačit kamiony z dálnic a nabídnout silnou železniční alternativu pro klíčové evropské trhy.

Na letošním veletrhu Transport Logistic v Mnichově skupina EP Logistics International (EPLI) představila svou nejnovější strategickou iniciativu: Central European Rail Express (CEREx) — specializovanou mezinárodní nákladní železniční linku, která svůj provoz odstartuje v lednu 2026. CEREx přináší revoluci v přeshraniční nákladní železniční dopravě tím, že zajistí pravidelné, spolehlivé a efektivní železniční spojení mezi NěmeckemMaďarskem přes Českou republiku a Slovensko.

Co je CEREx: Nová páteř nákladní železniční dopravy ve střední Evropě

Díky zajištěným vlakovým cestám po celou délku trasy — včetně kritických hraničních přechodů — nabídne CEREx konzistentní alternativu k dosavadním spojením různých železničních dopravců či silniční dopravě, a to při zachování rychlosti, udržitelnosti a přesně stanovených jízdních harmonogramů. „Nejde jen o další službu,“ říká Anna Grufíková, zástupkyně vedoucího projektu CEREx ve společnosti EP Cargo (součást EPLI). „CEREx představuje novou éru nákladní dopravy — pravidelné traťové kapacity, optimalizované přepravní časy a konkurenceschopné ceny. Produkt, který je připraven konkurovat kamionové dopravě, ale staví na základech zelené železniční infrastruktury.“

Rostoucí poptávka po odolnějších dodavatelských řetězcích a dekarbonizované přepravě přichází v podobě CEREx v ideální chvíli. „Koridor je navržen tak, aby podpořil hlavní obchodní toky mezi východní, střední a západní Evropou, včetně Maďarska, Rumunska, Srbska, Německa, NizozemskaBelgie,“ doplnil Marius Marscholl, projektový manažer CEREx ve společnosti EP Cargo Deutschland.

Ekologická alternativa kamionům: CEREx sází na zelenou železnici

CEREx, podpořený všemi železničními dopravci logistické skupiny EPLI, bude jezdit po pravidelných vyhrazených trasách a kolejích, což mu umožní vyhnout se kapacitním omezením včetně úzkých přeshraničních hrdel a zákazníkům nabídne předvídatelné plánování, což je v dnešní železniční dopravě skutečná přidaná hodnota. Projektový tým nyní finalizuje provozní jízdní řády a komerční nabídky vytvářené na míru pro klíčové průmyslové segmenty. Speciální webové stránky s veškerými informacemi o projektu budou spuštěny před zahájením provozu a zajistí pravidelné novinky a aktualizace.

 „CEREx je ukázkou toho, čeho je skupina EPLI schopna dosáhnout, když přemýšlíme ve velkém, jednáme společně a vytváříme plně integrovanou a funkční síť. „Tento koridor nastaví nový standard — a je to teprve začátek,“ uzavírá Jan Elfenhorst, výkonný ředitel pro železniční dopravu a strategii skupiny EPLI.

Kdo za tím stojí: Skupina EPLI, lídr evropské železniční logistiky

EP Logistics International EP Logistics International (EPLI) je skupina logistických společností v rámci Energetického a průmyslového holdingu (EPH), poskytující komplexní logistické služby a řešení. EPLI se zaměřuje na čtyři hlavní segmenty — železniční dopravu, silniční dopravu, intermodální přepravu a spedici — a působí v 11 evropských zemích s více než 1 800 zaměstnanci. Prostřednictvím portfolia, které zahrnuje železniční dopravce EP Cargo, Locon, LokoTrain a další specializované dceřiné společnosti propojuje EPLI trhy, odvětví a obchodní partnery napříč hranicemi pomocí inovativních železničních dopravních řešení.

Zdroj: Tiskové zprávy EP Logistics International

Tagy