foto: Port Gdynia Official/tiskové materiály/Přístav Gdyně dokončil modernizaci železniční infrastruktury
Hlavním cílem přestavby bylo rozšíření a modernizace železničních tratí vedoucích k intermodálnímu železničnímu terminálu přístavu. Díky tomu bude zvýšena logistická schopnost přístavu v Gdyně, zintenzivnění železniční dopravy a zároveň bude zajištěna bezpečnost jeho provozu. Stavební práce pro Přístav Gdyně provedla firma Calas Rail Polska. V rámci tohoto projektu byl upraveno a elektrifikován železniční přístup o délce 2,59 km.
Tato investice má také strategický význam pro socioekonomický rozvoj země a regionu. Přístav reaguje na celosvětové trendy a rostoucí dynamiku železniční dopravy. Elektrifikace umožní omezit používání dieselových lokomotiv, díky čemuž se sníží se hluk a emise škodlivin do ovzduší.
„Modernizace umožní navýšení kapacity železniční tratí, a to díky možnosti jízdy těžších vlaků za pomoci elektrických lokomotiv. Investice také zlepší podmínky přepravy, zajistí úspory energie a urychlí manévrovací procesy v oblasti intermodální dopravy,‘‘ řekl Jacek Sadaj, CEO Port Gdynia S.A.
Podle plánu vedení Port Gdynia S.A. bude do roku 2027 40 % zboží odbavováno po železnici. Investice v této oblasti jsou v souladu s evropskými strategiemi, které předpokládají přesun určitého nákladu ze silnice na železnici.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Infrastruktura a životní prostředí na rok 2014-2020.
Hodnota investice je cca 70 mil. PLN, z toho téměř 19 mil PLN spolufinancování z fondů Evropské unie.
Tagy