foto: Public Domain /ČD Cargo Poland
V Polsku proběhlo výběrové řízení na 1 milion tun uhlí. Do výběrového řízení se přihlásilo několik dopravců. Zakázku nakonec vyhrálo ČD Cargo Poland. Smlouva má být podle informací redakce podepsána dnes.
V současné situaci, kdy došlo k poklesu všech přeprav napříč Evropou a vagony stojí odstavené na vlečkách, mají logicky dopravci eminentní zájem o jakoukoli zakázku. Jedna z těch velkých se nyní soutěžila v Polsku.
Konkrétně se jednalo o výběrové řízení na přesun jednoho milionu tun uhlí ze slezských uhelných dolů pro elektrárenskou společnost ENEA Elektrownia Połaniec. Jedná se v přepočtu o devět těžkých souprav týdně.
Psali jsme
PKP CARGO je terčem dramatických personálních změn. Odvoláno totiž bylo celé představenstvo. Kdo jsou nové tváře polského nákladního železničního dop…
Do výběrového řízení se přihlásilo několik velkých dopravců, přičemž jedním z očekávaných favoritů byl logicky největší polský nákladní dopravce PKP Cargo. Mezi dalšími společnostmi, které se do tendru přihlásili patří: Inter Cargo, Freightliner PL, DB Cargo Polska, Rail Polska a EP Cargo Polska.
Zakázku však vyhrála dceřiná společnost českého národního nákladního dopravce, ČD Cargo Polska. Pro skupinu ČD Cargo se tak jedná o velký úspěch. Pro PKP Cargo, které se aktuálně nenachází v nejlepší kondici je to ale další neúspěch.
V zadání tendru byly i technické parametry. Celková délka vlakové zásilky nesmí přesáhnout 610 m včetně délky hnacího vozidla. Celková hmotnost vozů ve vlakové zásilce nesmí překročit 3 700 hrubých tun. Celková délka jednoho vozu je až 15,80 m a celková hmotnost jednoho vozu nesmí přesáhnout 89 tun, šířka vozu by měla být v rozmezí 3000÷3104 mm, výška vozu je v rozmezí 3220÷3380 mm.
Zdroj: Redakce RT
Tagy