EU version

Prestižní zakázku v Polsku vyhrálo ČD Cargo Poland. Zájem mělo i PKP Cargo

Prestižní zakázku v Polsku vyhrálo ČD Cargo Poland. Zájem mělo i PKP Cargo
foto: Public Domain /ČD Cargo Poland
08 / 05 / 2024

V Polsku proběhlo výběrové řízení na 1 milion tun uhlí. Do výběrového řízení se přihlásilo několik dopravců. Zakázku nakonec vyhrálo ČD Cargo Poland. Smlouva má být podle informací redakce podepsána dnes.

V současné situaci, kdy došlo k poklesu všech přeprav napříč Evropou a vagony stojí odstavené na vlečkách, mají logicky dopravci eminentní zájem o jakoukoli zakázku. Jedna z těch velkých se nyní soutěžila v Polsku.

Konkrétně se jednalo o výběrové řízení na přesun jednoho milionu tun uhlí ze slezských uhelných dolů pro elektrárenskou společnost ENEA Elektrownia Połaniec. Jedná se v přepočtu o devět těžkých souprav týdně.

Do výběrového řízení se přihlásilo několik velkých dopravců, přičemž jedním z očekávaných favoritů byl logicky největší polský nákladní dopravce PKP Cargo. Mezi dalšími společnostmi, které se do tendru přihlásili patří: Inter Cargo, Freightliner PL, DB Cargo Polska, Rail Polska a EP Cargo Polska.

Zakázku však vyhrála dceřiná společnost českého národního nákladního dopravce, ČD Cargo Polska. Pro skupinu ČD Cargo se tak jedná o velký úspěch. Pro PKP Cargo, které se aktuálně nenachází v nejlepší kondici je to ale další neúspěch.

V zadání tendru byly i technické parametry. Celková délka vlakové zásilky nesmí přesáhnout 610 m včetně délky hnacího vozidla. Celková hmotnost vozů ve vlakové zásilce nesmí překročit 3 700 hrubých tun. Celková délka jednoho vozu je až 15,80 m a celková hmotnost jednoho vozu nesmí přesáhnout 89 tun, šířka vozu by měla být v rozmezí 3000÷3104 mm, výška vozu je v rozmezí 3220÷3380 mm.

Zdroj: Redakce RT

Tagy