EU version

Přehled: Jak si ČD Cargo vedlo v loňském roce? Známe odpověď!

Přehled: Jak si ČD Cargo vedlo v loňském roce? Známe odpověď!
foto: Archiv/Přehled: Jak si ČD Cargo vedlo v loňském roce? Známe odpověď!
27 / 01 / 2023

Téměř po celý rok 2022 si ČD Cargo udržovalo stabilní úroveň přepravy železného šrotu. Podařilo se realizovat i celou řadu nových přeprav.

Bylo přepraveno 2,3 mil. tun stavebnin, přičemž situace v této komoditě byla po celý rok stabilní. Oproti tomu však narostly přepravy odsiřovacích vápenců do elektráren. ČD Cargo se také aktivně účastnilo přeprav na výluky – jako například na významnou výluku na koridorové trati u Velimi. Za rok 2022 ČD Cargo převezlo téměř 5 mil. tun dřeva a papírenských výrobků a podílelo se na odvozu dřeva z kalamitou postižených lesů jako v předchozích letech.

Také chemických výrobků se v loňském roce přepravilo o 100 tisíc tun více, než v roce 2021. Stabilní byly rovněž přepravy leteckého paliva na pražské letiště. Uskutečnila se také řada nových přeprav (biosložky z Německa do Mostu). Na počátku roku byl obchod s obilím realizován pouze v omezeném rozsahu, neboť se čekalo na další vývoj na trhu. Realizovány byly spotové přepravy cukru, vývoz řepného semínka z různých stanic v České republice a další obchodní případy. Velkou výzvu pro ČDC představovalo zejména zajištění přepravy obilí z Ukrajiny. Výrazně také narostla přeprava vojenská, v důsledku války na Ukrajině.

Kombinovaná doprava byla i v roce 2022 stále ovlivněna doznívající pandemií Covid-19. Značný vliv na objem kontejnerů měla dlouhotrvající omezení v čínských přístavech, pozvolné ochlazování obchodních vztahů s Čínskou republikou nebo změny zbožových toků. V srpnu přijel první intermodální vlak operátora MSC do nového terminálu v Mošnově. Tyto přepravy byly dříve realizovány přes terminál PKP CI v Paskově, včetně vozby.

Zdroj: Cargovák, ČD Cargo

Tagy