EU version

Polská společnost Cargounit získá desítky nových lokomotiv od Siemens Mobility

Polská společnost Cargounit získá desítky nových lokomotiv od Siemens Mobility
foto: Siemens press / Public domain/Vectron
02 / 03 / 2024

Cargounit uzavřela se Siemens Mobility smlouvu na dodání devadesáti vozů Siemens Vectron.

Společnost Cargounit, největší nezávislá leasingová společnost v Polsku zabývající se pronájmem lokomotiv, podepsala se společností Siemens Mobility smlouvu na nákup 90 elektrických vícesystémových lokomotiv Vectron MS, z nichž 30 lokomotiv bylo už závazně objednáno. Kromě toho byla podepsána také smlouva na deset elektrických střídavých lokomotiv Smartron. První dodávky lokomotiv jsou plánovány na rok 2025. 

Cargounit je aktuálně největším zákazníkem v Polsku, který vlastní lokomotivy z produkce Siemens Mobility. Obě firmy spolupracují od roku 2018, kdy byl zakoupen první Vectron MS, a díky poslední závazné objednávce bude ve vozovém parku firmy Cargounit už 66 lokomotiv Vectron a 18 Smartronů.

S lokomotivami Vectron razí Cargounit cestou udržitelné a efektivní přeshraniční železniční dopravy v Evropě. Nové objednávky potvrzují důvěru společnosti v jednu z nejmodernějších a nejekologičtějších univerzálních lokomotiv, která je dnes na evropském trhu k dispozici,“ řekl Albrecht Neumann, CEO pro kolejová vozidla Siemens Mobility.

Siemens press / Public domain

Podpis smluv se společností Siemens Mobility představuje pro Cargounit důležitý milník v realizaci strategie modernizace parku lokomotiv pro nákladní a osobní dopravu v Polsku a dalších zemích střední a východní Evropy. V uplynulých třech letech jsme výrazně překročili naše původní cíle v oblasti nákupu a poskytování nejmodernějších lokomotiv, včetně vícesystémových, pro zákazníky v Polsku. V následujících letech chceme pokračovat v nahrazování starších lokomotiv vysoce spolehlivými nízkoemisními lokomotivami. To je v souladu se strategií společnosti Cargounit a železničních provozovatelů, jejímž cílem je zvýšit udržitelnost v železničním sektoru. Jsme přesvědčeni, že Cargounit bude z tohoto modernizačního trendu v zemích střední a východní Evropy těžit,“ říká Łukasz Boroń, CEO společnosti Cargounit.

Vícesystémové lokomotivy Vectron pro Cargounit mají výkon 6,4 MW při střídavém napájení, resp. 6 MW při stejnosměrném napájení, jsou vybaveny jednotným evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, který odpovídá aktuálním specifikacím Baseline 3. Jejich provoz je plánován v Polsku, Německu, Rakousku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Nizozemsku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Itálii, Bulharsku a Belgii. Lokomotivy Smartron budou provozovány v Německu, Bulharsku nebo Rumunsku.

Zdroj: tisková zpráva Siemenspress

Tagy