foto: Public Domain /PKP CARGO
Šéf PKP CARGO podepsal ve Varšavě smlouvu s čínským gigantem COSCO SHIPPING. Nové partnerství slibuje větší efektivitu a nižší náklady na přepravu. Společně plánují ovládnout trh intermodální dopravy v Evropě.
RAILTARGET v návaznosti na předchozí články přináší informace o obchodním jednání PKP CARGO. Úřadující předseda představenstva PKP CARGO S.A. Dr. Marcin Wojewódka se 10. června 2024 setkal ve Varšavě se zástupci čínské státní dopravní a logistické skupiny COSCO SHIPPING a podepsal s nimi dohodu o partnerství v intermodální dopravě a logistice.
PKP CARGO tak připraví pro společnost COSCO SHIPPING komplexní nabídku mezinárodní spolupráce v regionu západní Evropy, střední a východní Evropy. Obě společnosti připraví architekturu společného podniku.
Cílem realizované ucelené obchodní politiky je efektivní spolupráce jednotlivých dceřiných společností PKP CARGO, která výrazně zvyšuje jejich provozní efektivitu a umožňuje snižovat výrobní náklady na přepravu.
Psali jsme
Situace v polské společnosti PKP CARGO je velmi napjatá. Avšak ne všechny společnosti v jejím holdingu se potýkají se stejnými problémy.…
Těžištěm spolupráce budou intermodální přepravy, které totiž v neutěšené ekonomické situaci PKP CARGO zaznamenávají nárůst. Dosud byly obě firmy propojené jen na úrovni majetkového podílu tím, že polský nákladní dopravce vlastní 20% podíl ve společností COSCO SHIPPING Lines Poland Sp. z o.o.
Celá skupina COSCO SHIPPING je čtvrtým největším světovým rejdařem a působí ve 40 zemích. Má flotilu, která čítá 480 kontejnerových lodí. RAILTARGET také zaujalo, že v prvním čtvrtletí roku 2024 vlaky PKP CARGO přepravily 1,6 milionu tun intermodálního nákladu, což představuje meziroční nárůst o téměř 29 %.
Psali jsme
I v Sejmu, polském parlamentu, se začalo zkoumat, co stojí za poklesem tržního podílu národního železničního nákladního dopravce PKP CARGO.…
Pojďme se trochu podívat na čínského giganta. COSCO Shipping rozvíjí svoje pozice v Evropě a investuje na celé trase tzv. Hedvábné stezky. Prostředky k tomu obdržel od čínské státních banky, v rámci projektu Belt and Road / Pás a stezka. V roce 2016 získal v privatizaci doporučené Evropskou komisí většinový podíl v řeckém přístavu Piraeus. Ve spolupráci s logistickou firmou Alibaba rozvíjí obchodní metodu blockchain shipping.
Zdroj: RAILTARGET; COSCO Shipping
Tagy