foto: Metrans- tiskové materiály/METRANS expanduje směrem na východ a posiluje svou pozici na Hedvábné stezce
Společnost METRANS oznámila v lednu koupi přechodu CL EUROPORT. Terminál situovaný na Polsko-běloruské hranici v Malaszewiczích představuje pro svou dispozici překladu kontejnerů z širokorozchodné tratě na evropský standard stěžejní bod tzv. Hedvábné stezky.
Společnost METRANS působí na Hedvábné stezce již několik let a koupí terminálu významně zefektivnila svou pozici v rámci přeprav mezi Evropou a Čínou. „Nový terminál č. 19 přinese do sítě METRANSu k již existujícímu spojení spol. TE Bahnoperator další pravidelné linky do a z Číny, ale i ostatních zemí na východě Evropy a v Asii a stane se tak významným bodem pro další rozvoj sítě METRANS,“ řekl ředitel přeprav CIS a Hedvábné stezky Martin Koubek a dodal, že společnost plánuje další investice do rozvoje terminálu tak, aby v době hlavní sezony mohl plně sloužit zákazníkům.
V rámci iniciativy Belt and Road se plánuje navýšení objemů a METRANS se proto soustředí na přípravy nejen v oblasti polského trhu, ale na celou Evropu a snaží se klienty motivovat díky výhodám ekologické přepravy.
Pro maximální produktivitu a efektivitu proběhne školení stávajících pracovníků. Za účelem vzdělávání zaměstnanců skupiny METRANS vznikla tzv. METRANS Academy. Zasazuje se o zaškolování nových kolegů z oblasti přímého servisu zákazníkům, zintenzivnění znalostí širokého spektra zaměstnanců formou dlouhodobého jazykového vzdělávání či jednorázových seminářů zejména z oblasti logistiky. Akademie nabízí i partnerskou spolupráci školám formou pomoci při výuce, poskytováním možností školní praxe a také následnou pracovní spolupráci absolventům.
Samotné terminály k naplnění potřeb zákazníků ovšem nestačí a je zapotřebí propojení s kvalitní železniční sítí. Skupina METRANS proto disponuje i vlastními železničními dopravci, v České republice to je METRANS Rail, s. r. o., který v objemu výkonů momentálně obsazuje druhé místo hned za ČD Cargo. „Naše vlaky využívají zejména hlavní koridorové tratě a jejich kapacita je dnes na hraně svých možností. To vidíme jak při objednávání našich vlaků do pravidelného ročního jízdního řádu, tak zejména při provozním omezení hlavních tratí během výluk a mimořádných opatření na železnici,“ uvedl jednatel METRANS Rail Martin Hořínek.
METRANS Rail se aktivně podílí na chodu sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ a hájí zájmy železniční nákladní dopravy.
Tagy