EU version

Lokomotiva od Alstomu: Utáhne více vozů a zrychlí v obloucích

Lokomotiva od Alstomu: Utáhne více vozů a zrychlí v obloucích
foto: ALSTOM / public domain /Lokomotiva Traxx Shunter
14 / 11 / 2024

Na dnešním odborném semináři ALSTOM byly představeny nejnovější informace o platformě Traxx Shunter, inovativní posunovací lokomotivě. Ta se pyšní nejen všestranným pohonem kombinujícím elektřinu, baterii, diesel a vodík, ale také vysokým výkonem a rychlostí, která ji odlišuje od běžných posunovacích strojů. RAILTARGET byl přímo na semináři.

Platforma Traxx Shunter přináší revoluci do posunovacích služeb díky své všestrannosti a vysokému výkonu, zaznělo na semináři. Od svého uvedení na trh v roce 2018 bylo již dodáno 52 lokomotiv pro dva významné zákazníky a lokomotiva si rychle získává pověst pro svou spolehlivost i provozní efektivitu, jak ve čtvrtek prezentovali zástupci na odborném semináři poblíž Václavského náměstí v Praze. 

Energetická všestrannost pro ekologičtější provoz

Zástupci společnosti na semináři také uvedli, že platforma Traxx Shunter nabízí jedinečnou kompatibilitu s různými energetickými zdroji, čímž se přizpůsobuje specifickým potřebám ekologičtější železniční dopravy. Lokomotiva podporuje čtyři hlavní trolejová napětí a nabízí kombinaci elektrického provozu s baterií nebo dieselového pohonu. Dostupná je i verze na vodíkový pohon, čímž umožňuje nulové přímé emise. Dieselové verze mohou navíc využívat HVO nebo bionaftu, což dále snižuje uhlíkovou stopu.

 

 

 

 

 

Výkon a rychlost, která překonává očekávání

Traxx Shunter nabízí výkon až 2,5 MW a maximální rychlost 120 km/h, což je o 40 km/h více než u běžných posunovacích lokomotiv. Díky tažné síle až 300 kN dokáže Traxx Shunter táhnout delší a těžší soupravy, aniž by ztrácel schopnost zrychlovat, což je zásadní pro provoz v náročnějším terénu.

"Se špičkovým výkonem až 2,5 MW je Traxx Shunter navržen pro bezpečný provoz při rychlostech až 120 km/h, kdy většina konvenčních posunovacích lokomotiv obvykle jezdí rychlostí 80 km/h. To znamená, že posunovací lokomotivy společnosti ALSTOM lze snadněji integrovat do železniční dopravy pro spoje na hlavních tratích. Navíc jeho tažná síla až 300 kN umožňuje táhnout více vozů a stále zrychlovat v obloucích nebo kopcovitých oblastech díky sofistikovanému řízení adheze," konkretizují zástupci společnosti na webu. 

Komfort a bezpečí strojvedoucího jako prioritní hodnoty společnosti Astom 

Lokomotiva je vybavena centrální kabinou s dostatečným prostorem pro strojvedoucího i další osoby a nabízí dobrý výhled pro snadné manévrování. Kabina je přístupná z předních i zadních vstupů a nabízí několik kamer pro lepší přehled. Na obou koncích lokomotivy jsou také pohodlné plošiny pro manipulaci při posunování.

ALSTOM: Optimální podpora životního cyklu

Traxx Shunter je vybaven systémem TrainTracer a platformou HealthHub™ pro údržbu založenou na stavu, která umožňuje předvídat a optimalizovat údržbu. Lokomotivy tak těží ze snížení nákladů a vylepšeného provozního řízení.

Technické parametry:

  • Rozchod: 1435 mm
  • Zatížení nápravy: 21 t
  • Primární pohon: Elektrický střídavý proud
  • Sekundární pohon: Diesel/baterie/vodík
  • Maximální výkon: až 2,5 MW
  • Trakční síla: až 300 kN
  • Provozní rychlost: 120 km/h

Platforma Traxx Shunter nastavuje nový standard pro posunovací lokomotivy, který v sobě spojuje všestrannost, ekologickou ohleduplnost a vynikající výkonové parametry.

 

Zdroj: ALSTOM, RAILTARGET

Tagy