EU version

Kasal exkluzivně: Mým cílem v Dozorčí radě ČD Cargo bude zrušení POZE pro všechny dopravce, plánuji spolupráci s ŽESNAD.cz

Kasal exkluzivně: Mým cílem v Dozorčí radě ČD Cargo bude zrušení POZE pro všechny dopravce, plánuji spolupráci s ŽESNAD.cz
foto: Archives/Kasal exkluzivně: Mým cílem v Dozorčí radě ČD Cargo bude zrušení POZE pro všechny dopravce, plánuji spolupráci s ŽESNAD.cz
30 / 03 / 2022

Jan Kasal, známý politik KDU-ČSL, je jedním z nových členů Dozorčí rady ČD Cargo. Redakci RAILTARGET poskytl exkluzivní vyjádření, ve kterém zmiňuje, že jedním z jeho hlavních cílů v rámci práce pro ČD Cargo by mělo být úplné zrušení poplatků za obnovitelné zdroje (POZE).

„Vzhledem k tomu, že mám stále přesah jak k exekutivě, tak legislativě, vidím jako jeden ze svých možných cílů postarat se o to, aby ČD Cargo i ostatní nákladní dopravci byli zproštěni poplatků za obnovitelné zdroje energie, protože nedává žádný smysl, aby nejekologičtější doprava přispívala v platbách za elektřinu na obnovitelné zdroje. Byť to bylo zákonně schválené, vyskytly se určité problémy stran notifikace a zdržuje se to, a to je jeden z úkolů, které jsem si pro sebe dal, aby nedocházelo k dalším zdržením a bylo v tomto tématu jasno“, uvedl exkluzivně pro RAILTARGET Jan Kasal (KDU-ČSL).

Kasal v tomto ohledu plánuje spolupracovat se Sdružením železničních nákladních dopravců České republiky (ŽESNAD.cz), které za zrušení poplatků POZE dlouhodobě a úspěšně lobuje. S jeho výkonným ředitelem, Oldřichem Sládkem jsou již v kontaktu a na tomto tématu začínají společně pracovat. Dá se očekávat, že toto téma bude diskutováno i v Poslanecké sněmovně v Podvýboru pro dopravu, kde je Oldřich Sládek stálým hostem. Podle Kasala je však nejprve nutné, aby podvýbor začal komunikovat s Ministerstvem průmyslu a obchodu, které má na téma POZE jiný názor než Ministerstvo dopravy, které tuto myšlenku podporuje.

Příspěvek za obnovitelné zdroje (POZE) je skutečně tématem, které hýbe českým železničním sektorem již několik let. Zavedení této slevy by navíc mohlo pomoci i k naplnění cílům Green Dealu, který považuje železnici za jediný udržitelný způsob dopravy. Na železnici by tak mohl být směřován další náklad, který momentálně vozí kamiony. Zrušení příspěvku za obnovitelné zdroje je navíc zavedeno například v Německu.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace