foto: Talgo/Energeticky úsporné vlaky Talgo 230 mají do roku 2027 změnit dánské železnice
Zakázka na osm meziměstských vlaků je druhou zakázkou zadanou společnosti Talgo a je předmětem rámcové smlouvy podepsané v roce 2020. Vlaky jsou určeny k poskytování mezinárodních dopravních služeb. Hodnota obou zakázek činí 500 milionů eur.
První zakoupené vlaky mají být nasazeny na trase mezi Kodaní, Aarhusem a Hamburkem v roce 2024 a nejnověji objednané vlaky mají být uvedeny do komerčního provozu v letech 2026 a 2027. Původní kapacita vozů měla být 442 míst, později však byla rozšířena na 493 míst. Vozy budou taženy dvourežimovými lokomotivami Vectron vyráběnými společností Siemens Mobility.
Podle Jürgena Müllera, ředitele pro strategii a vozový park dánské železniční společnosti DSB, je levnější a energeticky účinnější jezdit s kombinací lokomotivy a vodicího vozu namísto dvou lokomotiv. Vlaky budou moci jezdit rychlostí až 200 km/h a jejich šířka bude větší než u standardních vozů, díky čemuž budou mít cestující více prostoru a větší pohodlí.
Španělské vlaky Talgo 230 mohou díky technologiím kolejových vozidel snížit spotřebu energie až o 30 % ve srovnání s průmyslovým standardem.
Tagy