foto: RAILTARGET/Lokomotiva Dragon-2
Společnost Akiem předvedla na TRAKO 2025 lokomotivu Dragon-2 s impozantní tažnou silou, která ukazuje sílu moderní nákladní železnice.
Společnost Akiem se zúčastnila veletrhu TRAKO 2025 v polském Gdaňsku, kde prezentovala svou vizi polského trhu prostřednictvím lokomotivy Dragon-2 vyrobené společností Newag. Společnost Akiem, evropský lídr v oblasti leasingu lokomotiv a osobních vlaků, se účastní mezinárodního železničního veletrhu TRAKO v polském Gdaňsku, na kterém je RAILTARGET přítomen. Tam společnost představila svou vizi polského trhu a své lokální závazky, což ilustrovala prezentace lokomotivy Dragon-2, kterou navrhla a vyrobila polská společnost Newag.

Společnost Akiem, která má z minulosti zkušenosti s účastí na veletrzích TRAKO, se letos snažila prostřednictvím své místní dceřiné společnosti prezentovat své technické znalosti, investiční kapacity a závazek k udržitelné železniční dopravě. Podle Anny Puchalowiczové se „polský železniční trh vyznačuje svou fragmentací a dynamikou“. Dodala: „Akiem na to reaguje flexibilní nabídkou, přizpůsobenou složitým výzvám k podávání nabídek a rozmanitým potřebám provozovatelů. Rostoucí poptávka po moderních, spolehlivých a ekologických lokomotivách potvrzuje relevantnost našich investic.“
Psali jsme
RAILTARGET přináší rozhovor s generálním ředitelem společnosti AmiT. Aleš Krutina v interview prozradil, jak vidí budoucnost železničního sektoru,…
Lokomotiva Dragon-2 od Newagu v souladu se závazkem Akiem
Společnost Akiem nabídla polským nákladním dopravcům širokou škálu lokomotiv typu BoBo v provedení DC a MS, jako jsou Traxx, Vectron a Eurosprinter, které jsou schopny splnit specifické dopravní a trakční potřeby. Poptávka se přesunula směrem k modernějším, spolehlivějším, bezpečnějším a ekologičtějším kolejovým vozidlům, což splnila nedávná akvizice platforem Dragon-2 od polského výrobce Newag, což je plně v souladu se strategickým závazkem společnosti Akiem podporovat evropský železniční trh a podporovat přechod na jiné druhy dopravy.

Dragon-2: Lokomotiva navržená pro těžkou nákladní dopravu a interoperabilitu
V listopadu 2023 si společnost Akiem objednala 30 lokomotiv Dragon-2 s opcí na dalších 50 jednotek – včetně 10 vícesystémových lokomotiv schválených pro provoz v Polsku, České republice a na Slovensku a 20 stejnosměrných lokomotiv vybavených moduly „poslední míle“, určených pro provoz v Polsku a pro přeshraniční přístup ke stanicím v České republice a na Slovensku.
Podle Anny Puchalowicz představuje platforma Dragon-2 nejnovější generaci nákladních lokomotiv, které jsou proslulé svou tažnou silou a spolehlivostí. Drží také rekord v tažné síle na okruhu Velim. Platforma, navržená pro zajištění udržitelné dopravy s energetickou účinností, splňuje požadavky technických specifikací pro interoperabilitu.
Psali jsme
Na veletrhu TRAKO 2025 v Gdaňsku Pesa představila svou nejnovější lokomotivu Gama 3.0. Tento univerzální stroj bude schopný přepravovat cestující…
Společnost Akiem uvádí, že jeho všestrannost, včetně multisystémových schopností a modulu „last mile“, který splňuje emisní normy Stage V a je vybaven motory kompatibilními s HVO, zaručuje bezproblémový provoz napříč různými železničními sítěmi.
„Zaručuje bezproblémový provoz na různých železničních sítích, což nám umožňuje nabídnout provozovatelům větší přepravní kapacitu a vyšší efektivitu: budou moci rozvíjet nové služby železniční nákladní dopravy s těžšími vlaky pojíždějícími vyššími rychlostmi, a to i pro přístup k těžebním a průmyslovým lokalitám ve Slezských horách, a s nejvyššími standardy spolehlivosti a bezpečnosti. A moduly „last mile“ kompatibilní s HVO o výkonu 0,5 MW urychlí přechod z dieselové na ekologičtější elektrickou trakci při provozu na neelektrifikovaných průmyslových lokalitách,“ říká Puchalowicz .

Speciální livrej, ukazatel síly Dragon-2
Verze Dragon-2 LM, vystavená na trati B09, se vyznačovala speciálním zbarvením zobrazujícím cestu Polskem se stylizovanými znázorněními ikonických památek země. Uprostřed je na pozadí polské vlajky zasazen slogan „Moc która napędza przyszłość Polskiej kolei“ („Síla, která pohání budoucnost polských železnic“ ). Lokomotiva byla k dispozici k prohlídkám po předchozí domluvě s týmem Akiem, který se nachází na stánku C58.
Zdroj: Akiem