foto: redakce RAILTARGET/Nymwag v Nymburce
Po narůstajícím tlaku evropských drážních autorit proběhne mimořádná kontrola výroby ve společnosti NYMWAG CS a.s. Redakce RAILTARGET získala exkluzivní informace o chystaném šetření.
Do NYMWAG míří státní dozor
Podle informací, které má redakce RAILTARGET k dispozici, plánuje český Drážní úřad (DÚ) provést mimořádnou kontrolu kvality výroby v závodě společnosti NYMWAG CS a.s. v únoru 2025. Hlavním cílem kontroly by mělo být ověření kvality výrobních procesů, v rámci celé kauzy se jedná zejména o oblast svařování, která byla opakovaně označena za klíčový problém u vozů SGGRSS80 a SGGMRSS90.
Ačkoliv český Drážní úřad na potřebu přísnější kontroly upozorňoval již dříve, dosud k takovému kroku nedošlo. V posledních měsících byl však vyvíjen rostoucí tlak ze strany zahraničních drážních úřadů i evropských institucí.
“K situaci s problémy vozů Nymwag probíhají průběžná koordinační jednání mezi evropskými NSA, kterých se účastní za ČR i Drážní úřad. Podle našich informací přijímají jednotliví evropští dopravci na základě rozeslaného bezpečnostního alertu vlastní opatření. Státní dozor, který bude zaměřen na kvalitu, proběhne ve výrobním závodě Nymwagu v únoru.” uvedl Drážní úřad ČR.
Psali jsme
Polský drážní úřad (UTK) reaguje na problémy s vozy SGGRSS80 a SGGMRSS90 vyráběnými českou společností NYMWAG CS. Po bezpečnostním…
Drážní úřad ČR a kontrola NYMWAG
Proces schvalování vozidel se podle Drážního úřadu dělí na dvě základní části: “Pro udělení typového schválení vozidla jsou nutné dva stupně důkazů. Jedná se o tzv. SB a SD modul. V jednom modulu je prověřován návrh, vývoj a typové přezkoušení, tzn. samotný design vozidla a v druhém modulu se prověřuje systém kvality a dodržování technologie výroby.“ napsal Drážní úřad ČR.
Podle Drážního úřadu by měl tento audit probíhat každé dva roky, avšak s ohledem na aktuální vývoj byla rozhodnuta mimořádná kontrola. Jak Drážní úřad uvádí, na mimořádné kontrole budou spolupracovat i notifikované osoby NoBo, která je zodpovědná za posouzení kvality výroby. V tomto případě byl k posouzení přizván Výzkumný Ústav Železniční (VÚŽ).
Psali jsme
Německý portál Der Eisenbahner v obsáhlé reportáži upozornil na technické vady nákladních vagonů modelů SGGRSS 80 a SGGMRSS 90 vyráběných…
Tagy