EU version

Do konce roku 2030 více než 60 tisíc nákladních vagonů: Vize společnosti Ermewa

Do konce roku 2030 více než 60 tisíc nákladních vagonů: Vize společnosti Ermewa
foto: Nelson / Flickr.com / Public domain/ilustrativní foto: Ermewa
11 / 12 / 2024

Společnost Ermewa SA plánuje do roku 2030 rozšířit svůj vozový park na více než 60 000 vozů. Společnost se v souladu s cíly evropského Green dealu zaměřuje na intermodalitu, udržitelnost a dekarbonizaci.



Co je potřeba k tomu, aby se Evropa stala lídrem revoluce v nákladní železniční dopravě? Společnost Ermewa SA si klade ambiciózní cíle, které by mohly změnit podobu celého odvětví.

Současný vozový park a budoucí ambice společnosti Ermewa SA

 

Cyrille Guyon, náměstek generálního ředitele společnosti Ermewa SA, v rozhovoru pro Dopravní noviny uvedl: “Jako lídr v Evropě s flotilou 50 tisíc nákladních vagonů si klademe za cíl růst a podporovat růst železniční nákladní dopravy. Naším cílem je mít do konce roku 2030 více než 60 tisíc nákladních vagonů.”

Vzhledem k tomu, že evropská Zelená dohoda se zaměřuje na výrazné snížení emisí CO2, je odvětví železniční nákladní dopravy připraveno na rychlý růst. Podle Guyona přechod na železnici zahrnuje celý železniční ekosystém:nejen železniční vozy, které jsou jeho součástí. Intermodalita je jedním z hnacích motorů pro rychlé zachycení objemů na železnici a Ermewa investovala a nadále investuje velké prostředky, aby umožnila přechod na jiný druh dopravy, včetně vagonů pro přepravu automobilů.” Společnost Ermewa SA intenzivně investuje do vagonů přizpůsobených potřebám různých průmyslových odvětví, včetně automobilového průmyslu, výroby kameniva, stavebnictví, chemického průmyslu, energetiky, obilí, intermodální přepravy, oceli a palet.

Výrobní výzvy, technologický pokrok a dekarbonizace ve společnosti Ermewa

 

Podle Guyona si Ermewa uvědomuje, že evropský výrobní sektor čelí výzvám. “Výroba v Evropě může kolísat a kapacita se může v jednotlivých letech lišit. Můžeme také pozorovat zájem výrobců například z Turecka o evropský trh.” vysvětlil. Společnost Ermewa je i nadále odhodlána integrovat pokročilé technologie, aby splnila vyvíjející se požadavky trhu a podpořila udržitelnost. "Naším cílem je pokračovat, abychom dosáhli svých cílů do roku 2031." uvedl Guyon. 


Rail Freigh Forward; Dopravní noviny

Podle Dopravních novin zůstává pro Ermewu ústředním tématem mimo jiné dekarbonizace. Jak uvádí Světové ekonomické fórum, železniční nákladní doprava je z hlediska spotřeby energie na tunokilometr šestkrát energeticky účinnější než silniční doprava. Společnost zavedla několik opatření ke snížení uhlíkové stopy:

  • Energeticky účinné postupy: Dosažení 21% snížení spotřeby energie (2006-2020).
  • Modernizace a elektrifikace vozového parku.
  • Systémy rekuperace energie při zastavování.
  • Programy školení řidičů pro optimalizované využívání energie.
  • Asistenční systém pro řidiče.
  • Zlepšené řízení dopravy.

Na otázku o budoucnosti společnosti v České republice a odpověděl Cyrille Guyon: “Česká republika je poměrně dynamický trh, kde má Ermewa historické postavení a bude i nadále podporovat své zákazníky a trh. Stejně jako v mnoha dalších zemích střední a východní Evropy bude v příštím roce nutná obnova vozového parku a DNA společnosti Ermewa má tomuto omlazení vozového parku napomoci ve všech segmentech trhu.

 

Zdroje: Dopravní novinySvětové ekonomické fórum

Tagy