foto: Kapitel/wikimedia commons/CC BY-SA 4.0/Přístav Štětín-Svinoústí
Propojení České republiky s Polskem vzkvétá. Polsko se snaží prosadit na český trh. Den polské logistiky přilákal špičky z dopravy. Gdaňsk, Gdyně i Štětín se staly hvězdami dne a ukázaly, že moderní přístavy nejsou jen místem, kde zboží čeká – ale bránou k evropskému růstu.
Polské velvyslanectví v Praze přivítalo 14. listopadu 2024 zástupce z oblasti logistiky, politiky i médií na prestižní oslavě Dne polské logistiky. Tato akce se stala platformou pro živé diskuze o inovacích, trendech a výzvách, které formují budoucnost dopravy a logistiky. Během celodenního semináře se účastníci ponořili do aktuálních témat, sdíleli své zkušenosti a hledali cesty k posílení česko-polské spolupráce. Akce se stala skvělou příležitostí pro navazování nových profesionálních vztahů a objevování možností pro další rozvoj v tomto dynamickém sektoru.
Psali jsme
Přístav Gdyně dostal díky Budimex moderní železniční kabát. Podívejte se s námi na exkluzivní noční snímky, které zachycují přeměnu tohoto…
Hlavní hvězdy konference
Na Dnu polské logistiky dostali slovo samozřemě zástupci polských námořních přístavů, kteří jsou nepostradatelnou součástí evropské logistické sítě. V popředí zájmu stál přístav v Gdaňsku, který je nejenom klíčovým bodem pro Polsko, ale i pro celou střední Evropu. A pak tu byl Gdyňský přístav – moderní, flexibilní a vždy připravený přizpůsobit se rychlým změnám na trhu. Tento přístav, se svou specializací na kontejnerovou i osobní přepravu, spojuje Polsko se Skandinávií a neustále roste jako důležitý dopravní uzel v regionu.
Námořní přístav Štětín-Svinoústí jako klíčový bod nákladní dopravy
Na semináři se hodně mluvilo o přístavu Štětín-Svinoústí, a není divu. Tenhle přístav má totiž tak výhodnou polohu, že se jedná o jedno z nejdůležitějčích míst námořní a intermodální dopravy. Je napojený na všechny důležité dopravní trasy, ať už železniční tratě, silnice nebo dálnice, což zajišťuje hladký a rychlý tok zboží. Je napojen například na železnici CE-59 a E-59, silnice E30 a dálnic A11 a A20, díky čemuž je export a import zboží opravdu bleskový. Zákazník zde najde mnoho specializovaných terminálů, takže se nemusí bát, že by pro své zboží nenašel místo. Mezi speciality přístavu patří rychlý přeroz zboží do Skandinávie, ale také manipulace s různými druhy nákladů.
Přístav Štětín-Svinoústí se velkou částí zaměřuje také na manipulaci s kontejnerovými náklady. Díky moderním technologiím tu využívají jak klasické kontejnery, tak i mrazírenské. Co se týče pravidelných linek, přístav propojuje Štětín-Svinoústí především s Litvou, Velkou Británií, Ruskem a Německem. Útečiště zde nachází i tekuté a sypké materiály, jako je sůl, olej či ropné produkty. Na své si přijdou i zamedělci, pro které má přístav Štětín-Svinoústí připravené speciální technologie přizpůsobené jejich potřebám.
Přístav Štětín-Svinoústí domovem klíčové společnosti OT Logistics
Na Dnu polské logistiky se za přístav Štětín-Svinoústí představila společnost OT Logistics, která je skutečným lídrem v oblasti logistiky a dopravy. Polská firma se může pochlubit více než 70letou tradicí. Nabízí komplexní služby v oblasti námořní, silniční a železniční dopravy. Svojí specializaci nachází především v efektivitě přepravě zboží. Nedělají ji problém ani těžké a nadrozměrné zakázky. Zájemcům o jejich služby nabízí jak manipulaci s nákladem, tak i jeho uskladnění.
Na semináři zástupci OT Logistics promluvili o vlastních terminálech a logistických centrech, které pokrývají široké spektrum dopravních služeb. Společnost se také pochlubila jejich dlouhodobým zaměřením na komplexní logistická řešení, která zlepšují správu dodavatelských řetězců a logistické procesy v různých průmyslových odvětvích. Není divu, že se OT Logistics dostává za polské hranice a proniká na mezinárodní trh. O využívání námořních přístavů našich sousedů máme i my. Přístav Štětín-Svinoústí se stává velmi klíčovým dopravním uzlem pro Česko. Díky moderním logistickým řešením se tato spolupráce stává čím dál flexibilnější a je výhodnější pro obě strany.
Psali jsme
Dynamicky rostoucí univerzální přístav na jižním Baltu, disponující výhodným umístěním v Gdaňském zálivu. Co vše nabízí Gdyňský přístav námořní…
Zdroje: gov.pl, railtarget.cz, otlogistics.pl