foto: RAILTARGET/Představení lokomotivy CZ LOKO s alkoholovým imobilizérem
CZ LOKO potvrdilo svou pozici evropského lídra v oblasti lokomotiv na veletrhu Rail Business Days v Ostravě. Společnost představila šest strojů, včetně unikátní lokomotivy s alkoholovým imobilizérem.
Za evropskou jedničku v oblasti posunovacích a univerzálních lokomotiv označil společnost CZ LOKO její generální ředitel Josef Gulyás v rozhovoru pro server Milujeme lokomotivy, jenž zároveň funguje jako náborový portál firmy.
Výsadní pozici CZ LOKO potvrdilo i její bohaté zastoupení na letošním ročníku našeho největšího železničním veletrhu Rail Business Days. Ve venkovních prostorách nedaleko ostravského Trojhalí Karolina bylo k vidění hned šest lokomotiv, které tato společnost vytvořila pro různé klienty.
Psali jsme
Společnost CZ LOKO představila na veletrhu Rail Business Days v Ostravě první českou lokomotivu vybavenou alkoholovým imobilizérem. Nová technologie…
Unikát od CZ LOKO: „Nadýcháš, nejedeš“
Skutečným unikátem mezi vystavovanými stroji byla mašina řady 742.7 od dceřiné společnosti CZ LOKO s názvem CZ Logistics. Jedná se o první české drážní vozidlo vybavené alkoholovým imobilizérem. Díky tomuto zařízení je pro uvedení lokomotivy do provozu nutné provést dechovou zkoušku na přítomnost alkoholu. Pokud strojvedoucí „nadýchá“, lokomotivu nenastartuje.
.jpg)
Subterra a CZ LOKO: Osvědčená spolupráce
Dalším významným strojem na veletrhu byla lokomotiva EffiShunter 1000 řady 744.1. Tento speciální kus v celožlutém provedení vyrobili v CZ LOKO pro společnost Subterra. Nová mašina, kterou pokřtili zástupci obou společnosti, bude pomáhat při správě a rekonstrukci tratí v Česku a na Slovensku. Jedná se již o druhou lokomotivu, kterou CZ LOKO pro Subterru dodala; první kousek byl dodán v roce 2022.

DB Cargo Czechia získalo celočervenou mašinu
Dalším přírůstkem do rodiny EffiShunter 1000 byla lokomotiva vyrobená pro DB Cargo Czechia. Tento stroj v CZ LOKO vyladili do červené barvy s bílými prvky, aby odpovídala vizuální identitě koncernu Deutsche Bahn. Podvozky lokomotivy byly vyrobeny v České Třebové, kde se nachází sídlo CZ LOKO, a samotná montáž probíhala v jihlavském závodě. Slavnostního představení se zúčastnili zástupci obou firem; křest si vzal na starosti Lukáš Heřman, vedoucí správy drážních vozidel DB Cargo Czechia.

Specialitou byl také veletržní vagón CZ LOKO, který slouží jako pojízdná jednací a zasedací místnost. Firemní vagón s celoplošnou grafikou zobrazující výrobky společnosti vznikl rekonstrukcí poštovního vozu.
Drezíny bojují s plevelem a udržují tratě v provozu
Na veletrhu nechyběla ani dvě speciální drážní vozidla, a to motorové univerzální vozíky (MUV). První z nich, pracovní drezína MUV 75 053, patří společnosti JARO Česká Skalice. Drezína se vyznačuje nezvyklými čely, které jsou spolu s korbou osazeny speciální technologií pro postřik nežádoucí vegetace na kolejovém svršku.

Druhá drezína ve žlutém designu patří společnosti Správa železnic. Jedná se také o typ MUV 75, ovšem ve standardní konfiguraci, a slouží pro údržbu tratí. CZ LOKO vyrobilo 50 kusů této řady a od druhé poloviny roku 2026 plánuje začít s dodávkami dalších 50.
Psali jsme
V rámci druhého dne veletrhu Rail Business Days 2025 došlo k symbolickému předání lokomotivy EffiShunter 1000 od zástupců společnosti CZ LOKO. Společnost…