EU version

ČD Cargo chce rozšířit počet intermodálních elektrických lokomotiv. Termín pro podání nabídek do výběrového řízení vyprší příští týden

ČD Cargo chce rozšířit počet intermodálních elektrických lokomotiv. Termín pro podání nabídek do výběrového řízení vyprší příští týden
foto: ČD CARGO/ČD Cargo chce rozšířit počet kompatibilních elektrických lokomotiv. Termín pro podání nabídek do výběrového řízení vyprší příští týden
01 / 05 / 2022

V rámci rozšíření počtu intermodálních elektrických lokomotiv vypsal český železniční nákladní dopravce ČD Cargo výběrové řízení na dodávku deseti nových strojů do konce března 2024. Lhůta pro podání nabídek vyprší příští týden.

„Kromě nového výběrového řízení jednáme také o pořízení lokomotiv na základě smlouvy se společností Bombardier (nyní Alstom), v rámci které vzniká opční právo na dodávku dalších lokomotiv Traxx do České republiky, Slovenska, Německa, Rakouska, Polska a Maďarska. To jsou země, kde působíme již dnes,“ dodal předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.

Kromě České republiky mají být lokomotivy schváleny pro provoz v sousedních zemích, Maďarsku, Belgii a Nizozemsku. ČD Cargo navíc nedávno získalo licenci na provoz v Chorvatsku, což předpovídá nárůst mezinárodní dopravy, jejíž procento v současnosti přesahuje 60 %.

„Již 62 % všech našich zásilek lze klasifikovat jako mezinárodní, to znamená, že vznikají, končí nebo pouze tranzitují naší zemí. Nové lokomotivy v nátěru ČD Cargo je nyní nutné vnímat jako generační obnovu části našeho vozového parku, resp. se zavedením ETCS budou samozřejmě stále častěji vidět i v čele našich vlaků na koridorových tratích v ČR,“ dodal šéf ČD Cargo, Tomáš Tóth.

ČD Cargo v současnosti provozuje intermodální lokomotivy Siemens Vectron a Bombardier TRAXX. „Jsem přesvědčen, že provozovat pouze jednu řadu kompatibilních lokomotiv není pro dopravce naší velikosti udržitelné, na druhou stranu by portfolio těchto řad lokomotiv nemělo být příliš roztříštěné," uvedl Tomáš Tóth.

 

Tagy