foto: CARGOUNIT/Tiskové materiály/CARGOUNIT převzal další lokomotivu Vectron MS ''Orzech''. Lotos Kolej ji nasadí v mezinárodni dopravě
CARGOUNIT – největší polská společnost zabývající se pronájmem lokomotiv ve střední a východní Evropě převzala další lokomotivu Vectron MS ''Orzech'' v rámci smlouvy na dodání 10 lokomotiv podepsané v září 2021. Společnost se rovněž rozhodla aktivovat opci na nákup dalších 5 vozidel od společnosti Siemens Mobility. Tato lokomotiva bude sloužit dopravcům z polského Gdaňsku a společnosti Lotos Kolej.
Obdržená lokomotiva Vectron MS pojmenovaná "Orzech" po Piotru Orzechowském (provozní ředitel CARGOUNIT), jehož zásluhy byly pro úspěšný rozvoj společnosti CARGOUNIT klíčové.
Lokomotiva má výkon 6,4 MW při napájení střídavým proudem a 6,0 MW při napájení stejnosměrným proudem a je vybavena systémem ETCS odpovídajícím aktuálně platným specifikacím (Baseline 3). Lokomotivy Vectron ze smlouvy na rok 2021 jsou určeny pro provoz v Polsku, Německu, Rakousku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku a Nizozemsku, případně v Rumunsku a Bulharsku. Důležité je, že plošinová vozidla Vectron – jako jediné moderní lokomotivy v Evropě - již byla schválena pro provoz v až 20 evropských zemích.
Společnost CARGOUNIT již zakoupila celkem 18 lokomotiv od společnosti Siemens Mobility. Nyní se společnost také rozhodla zahájit opci na dalších 5 lokomotiv Vectron MS s možností objednání dalších 15 vozidel do roku 2023. Celkem by CARGOUNIT mohl mít ve svém vozovém parku téměř 40 lokomotiv Siemens.
Moderní vícesystémové lokomotivy Vectron jsou klíčem k plnění nejrůznějších dopravních úkolů v celé Evropě a k intenzivnímu rozvoji zejména v segmentu intermodální dopravy. „Těší nás, že CARGOUNIT – náš přední polský zákazník - rozvíjí svou přítomnost na polském a evropském trhu a buduje svou konkurenční výhodu právě díky našim lokomotivám. V letošním roce plánujeme dodat CARGOUNIT další vozidla z platforem Vectron a Smartron v rekordním čase," řekl Hubert Meronk, generální ředitel společnosti Siemens Mobility Sp. z o.o.
„Sledujeme měnící se trendy na trhu a spolu s nárůstem mezinárodních, intermodálních, automobilových a chemických přeprav upravujeme náš lokomotivní park. Vzhledem k tomu, že v současné době neexistují alternativní vícesystémové lokomotivní platformy homologované pro trhy, na kterých naši zákazníci působí, je pro nás využití možnosti nákupu dalších 5 lokomotiv přirozenou volbou, pokud jde o rozšíření nabídky pronájmu vícesystémových lokomotiv. Tato lokomotiva se následně zařadí do vozového parku našeho největšího zákazníka, společnosti Lotos Kolej, a bude využívána pro mezinárodní dopravu. Pokračujeme v tradici pojmenovávání lokomotiv jmény a přezdívkami našich zaměstnanců. Předávaná lokomotiva se nazývá Orzech a byla tak pojmenována na počest našeho kolegy Piotra Orzechowského, provozního ředitele, který patří k nejvýznamnějším osobnostem podílejícím se na vývoji společnosti CARGOUNIT,“ řekl Łukasz Boroń, generální ředitel společnosti CARGOUNIT Sp. z o.o.