foto: Redakce RT / public domain /Konference ZVKV
Slovenské ZVKV slaví 30 let. Dnes se při této příležitosti koná konference, na kterou přijely nejen špičky drážního sektoru z Česka a Slovenska, ale i Evropy.
S úvodní řečí vystoupila prezidentka ZVKV Katarína Magdechová, která shrnula působení ZVKV za třicet let. Zmínila důležitost propojení všech evropských železničních témat jakým je například i DAC. Kvitovala také spolupráci s dalšími sdruženími, jako je například SPV.
Účastníky jménem Ministerstva dopravy Slovenska přivítal Ivan Bednárik. Zmínil důležitost podpory železnice jako takové a připomenul výzvy, kterým železnice aktuálně čelí.
Dalším řečníkem byl Pavel Škarabela předseda SPV, které je dlouhodobě partnerskou společností ZVKV. Škarabela zdůraznil problematiku DAC a zmínil, že se podíleli i na analýze nákladovosti DAC. Spolu s českým Ministerstvem dopravy zastupují střízlivý pohled na aplikaci DAC v ČR.
Psali jsme
Ve čtvrtek 2. 2. 2023 se zástupci Drážního úřadu jakožto certifikačního orgánu pro ECM aktivně zúčastnili odborného semináře slovenského Združenie…
Ján Biznár, prezident AROS. Velmi podstatným problémem podle něj je nekompetentnost politické repreznetace ve vztahu k železnici. Úředníci se neuvědomují, jaké důsledky může jejich jednání mít v reálném provozu. Za morovou ránu označil přestavbu cargo vozových parků na tiché špalky, navazující morovou ranou je DAC. Obrovským problémem je také konkurence nákladní železniční a silniční dopravy a je nutné činit železnici více atraktivní. Velkým tématem je ale také nedostatečná automatizace a digitalizace na Slovensku.
Následně Oldřich Sládek, výkonný ředitel ŽESNAD.cz, předal slovo lobbistovi sdružení nákladních dopravců ŽESNAD.cz v Bruselu, Němcovi, který zdůraznil, že chtějí, aby otázky k DAC, byly jasně zodpovězeny před zahájením dalších kroků. Cílem je také předat evropským představitelům technické poznatky z praxe.
Zazněly také zdravice Jozefa Galka, dlouholetého představitele ZVKV a Manfreda Schuberta, dlouholetého člena SPV.
Následovaly prezentace železničních společností, mezi kterými byly: Afinis Group s.r.o., LEVEL s.r.o., NYMWAG CS a.s., Railtrans Wagon s.r.o., DAKO-CZ a.s.
Psali jsme
Na výročnej konferencii ZVKV exkluzívne pre RAILTARGET poskytla rozhovor prezidentka združenia ZVKV Katarína Magdechová, ktorá bola zároveň aj organizátorkou…
S prezentací věnovanou DAC vystoupil Zdeněk Malkovský z VÚKV, který účastníkům konference představil konsorcium DACFIT, jehož cílem je realizace inventury evropského vozového parku nákladních vozů. V čele tohoto konsorcia stojí německá společnost DB. S ohledem na to zazněla otázka, jak bude ošetřena důvěrnost sdílených informací v návaznosti na konkurenci jednotlivých evropských dopravců a majitelů vozů. „Toto není o konkurenci, ale o spolupráci na evropské úrovni. Pokud nebude korektní analýza, vyhodí se peníze. Naším cílem je ukázat pravdu a pomoci tomu, aby se peníze nasměrovaly smysluplně do budoucna. Potřebujeme funkční a levnou železnici. Samotné DB moc dat nemá, velké leasingové společnosti se odmítají na projektu podílet a sdílet svá data. Proto je zapojení členů ZVKV do projektu DAC Inventories klíčové,“ odpověděl v kostce Malkovský.
Slovenské ministerstvo dopravy se soustředilo na problematiku tichých tratí a DAC. Implementaci ECM do AVV se pak věnoval Roman Sklenář ze ZSSK CARGO.
Zdroj: Redakce RT