foto: Archiv/Víme první: Jednání o koupi OOS pod bodem mrazu. Obchodní transakce roku odložena
Redakce RAILTARGET pravidelně informuje čtenáře o situaci okolo společnosti OOS (Ostravské opravy a strojírny), která je součástí impéria bratrů Šuškových. Podle zákulisních informací redakce se dlouhou dobu jednalo o odkupu OOS, a to včetně lounské vagonky, znamé pod názvem Legios. Podle exkluzivních zdrojů RAILTARGET se však nyní situace obrátila a k dohodě nedošlo.
Transakce, která bývala mnohými označována jako „obchod roku“ se podle všeho neuskuteční. Tuto informaci má redakce RAILTARGET potvrzenou ze dvou zdrojů, které si nepřejí být jmenovány. Mezi bratry Šuškovými, kteří OOS včetně lounské vagonky vlastní a Jaroslavem Strnadem a jeho společností CE Industries, která je součástí holdingu CSG Group, probíhala dlouhá jednání. Podle důvěrných zdrojů redakce byla tato jednání provázena atmosférou značné nedůvěry.
Důvodem byly některé nestandardní finanční operace na straně bratrů Šuškových (psali jsme zde). Nad Ostravskými opravnami a strojírnami navíc stále trvá uvalené zástavní právo. To vzešlo na základě rozhodnutí Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj ze září 2021, kdy úřad přistoupil k zajištění neuhrazené daně ve výši 146 milionů (psali jsme zde). Poslední tečkou bylo, že zaměstnanci OOS byli v dubnu převedení do úplně jiné společnosti.
Jaroslav Strnad s CSG Group chtěl lounskou vagonku Legios koupit již před několika lety. Jeho nabídku však nakonec více než dvojnásobně přeplatili právě bratři Šuškové, kteří areál kdysi slavné vagonky získali (psali jsme zde). O to větším tématem byla následná jednání, kdy měl společnost odkoupit právě Strnad.
Tato jednání probíhala dlouhé měsíce. Některé zdroje dokonce uváděly, že prodej OOS by měl být realizován již na konci roku 2022 (psali jsme zde). K vzájemné dohodě však přesto nakonec nedošlo. Na místě je také připomenout, že mezi dalšími kandidáty na koupi impéria bratrů Šuškových se v minulosti objevila i čínská CEFC.
O plánované obchodní transakci se mluvilo i mezi managementem a zaměstnanci holdingu CSG. Někteří z nich totiž působí v zahraničí, například v chorvatské společnosti Duro Dakovic. Pokud by byl obchod uzavřen, mohli by se vrátit na nová pracovní místa právě do Čech, popřípadě přestoupit z ostravské VŽO, kde řada železničních manažerů z Prahy a severních Čech pracuje. Otázku co bude dál, si však kladou i obyvatelé Loun a blízkého okolí, pro které byla právě vagonka klíčovým zaměstnavatelem v regionu.