foto: RegioJet/Public Domain/Nové jednotky elektrických vlaků
RegioJet potvrzuje svůj závazek k modernizaci své flotily s investicí do nových elektrických vlaků. Společnost uzavřela strategickou smlouvu se Škoda Group.
RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, potvrzuje svůj závazek k modernizaci svého vozového parku investicí do nových elektrických vlaků. Společnost uzavřela smlouvu se Škoda Group na dodávku celkem 23 nových jednotek v hodnotě 3,5 mld. Kč, které budou nasazeny na hlavní elektrifikované tratě v Ústeckém kraji od konce roku 2026.
Tento strategický nákup souvisí s vysoutěženou zakázkou na provoz elektrických tratí v Ústeckém kraji, která začne v prosinci 2026 a přinese roční objem 3,3 milionů kilometrů po dobu 15 let. Podpis historicky největší smlouvy na české železnic se mezi Ústeckým krajem a RegioJetem uskutečnil letos v březnu. Nové vlaky budou nasazeny na klíčových linkách U1, U2, U3, U32, U51 a U54 a znamenají významný posun vpřed jak v kvalitě, tak v kapacitě nabízených služeb.
Radim Jančura, majitel RegioJetu, komentuje: „Jsme hrdí, že můžeme ohlásit tuto historickou investici, která nejen značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na absolutně novou úroveň. V letošním a příštím roce plánujeme investovat do našeho vozového parku více než 4,5 miliardy Kč.“
Nové nízkopodlažní jednotky, které jsou navrženy pro provoz na příměstských a regionálních tratích, budou schopné dosáhnout rychlosti až 160 km/h. Objednáno bylo 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek. Dvouvozová jednotka bude dlouhá 53 m se 142 místy k sezení a třívozová s délkou 80 m nabídne 228 míst k sezení. Součástí bude oddíl první třídy.
Psali jsme
Elegance, funkčnost, luxus! To jsou hlavní atributy prémiového salonku, který představuje naprosto jedinečný prostor. Nová éra cestovního komfortu na železnici…
Nové elektrické jednotky budou vybaveny nejmodernějšími technologiemi (včetně vybavení ETCS) a vyhoví všem aktuálním i budoucím standardům pro železniční dopravu. Dvouvozové a třívozové jednotky poskytnou výjimečný komfort, včetně plně klimatizovaného interiéru vlaku, wi-fi, zásuvek s napětím 230 V, USB zásuvek, bezbariérových vstupů a interiéru, ergonomických sedadel, prostorné plochy pro uložení jízdních kol a kočárků. V každém vlaku je prostorná toaleta pro cestující s omezenou schopností pohybu a v třívozové jednotce také jedno standardní WC. Vlaky dále obsahují uživatelsky přívětivý informační systém nebo dvoukřídlé vstupní dveře s šířkou 1 500 mm.
Nové jednotky budou nasazeny na tyto vysoutěžené linky:
U1 Děčín – Ústí nad Labem – Most – Kadaň
U2 Chomutov – Karlovy Vary
U3 (Děčín -) Ústí nad Labem – Litvínov
U32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem
U51 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří
U54 (Děčín -) Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem (- Hněvice)
Zdroj:RegioJet