EU version

Ústecko se raduje. Na tratě přijíždí nové elektrické vlaky

Ústecko se raduje. Na tratě přijíždí nové elektrické vlaky
foto: RegioJet/Public Domain/Nové jednotky elektrických vlaků
17 / 05 / 2024

RegioJet potvrzuje svůj závazek k modernizaci své flotily s investicí do nových elektrických vlaků. Společnost uzavřela strategickou smlouvu se Škoda Group.

RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, potvrzuje svůj závazek k modernizaci svého vozového parku investicí do nových elektrických vlaků. Společnost uzavřela smlouvu se Škoda Group na dodávku celkem 23 nových jednotek v hodnotě 3,5 mld. Kč, které budou nasazeny na hlavní elektrifikované tratě v Ústeckém kraji od konce roku 2026. 

Tento strategický nákup souvisí s vysoutěženou zakázkou na provoz elektrických tratí v Ústeckém kraji, která začne v prosinci 2026 a přinese roční objem 3,3 milionů kilometrů po dobu 15 let.  Podpis historicky největší smlouvy na české železnic se mezi Ústeckým krajem a RegioJetem uskutečnil letos v březnu. Nové vlaky budou nasazeny na klíčových linkách U1, U2, U3, U32, U51 a U54 a znamenají významný posun vpřed jak v kvalitě, tak v kapacitě nabízených služeb.

Radim Jančura, majitel RegioJetu, komentuje: „Jsme hrdí, že můžeme ohlásit tuto historickou investici, která nejen značně rozšíří naše kapacity, ale také posune standardy komfortu, bezpečnosti a ekologické udržitelnosti našich služeb na absolutně novou úroveň. V letošním a příštím roce plánujeme investovat do našeho vozového parku více než 4,5 miliardy Kč.“

Nové nízkopodlažní jednotky, které jsou navrženy pro provoz na příměstských a regionálních tratích, budou schopné dosáhnout rychlosti až 160 km/h. Objednáno bylo 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek. Dvouvozová jednotka bude dlouhá 53 m se 142 místy k sezení a třívozová s délkou 80 m nabídne 228 míst k sezení. Součástí bude oddíl první třídy. 

Nové elektrické jednotky budou vybaveny nejmodernějšími technologiemi (včetně vybavení ETCS) a vyhoví všem aktuálním i budoucím standardům pro železniční dopravu. Dvouvozové a třívozové jednotky poskytnou výjimečný komfort, včetně plně klimatizovaného interiéru vlaku, wi-fi, zásuvek s napětím 230 V, USB zásuvek, bezbariérových vstupů a interiéru, ergonomických sedadel, prostorné plochy pro uložení jízdních kol a kočárků. V každém vlaku je prostorná toaleta pro cestující s omezenou schopností pohybu a v třívozové jednotce také jedno standardní WC. Vlaky dále obsahují uživatelsky přívětivý informační systém nebo dvoukřídlé vstupní dveře s šířkou 1 500 mm.

Nové jednotky budou nasazeny na tyto vysoutěžené linky: 

U1 Děčín – Ústí nad Labem – Most – Kadaň

U2 Chomutov – Karlovy Vary

U3 (Děčín -) Ústí nad Labem – Litvínov

U32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem

U51 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří

U54 (Děčín -) Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem (- Hněvice)

Zdroj:RegioJet

 

Tagy