foto: Public Domain /Škoda
Škoda Group hlásí růst tržeb, ale menší zisky vlivem pandemie a konfliktu na Ukrajině. Přes obtíže se firma chystá na stabilizaci a další rozvoj pod novým vedením.
Skupina vykázala meziroční nárůst tržeb o 81 % na 1,382 miliardy eur. EBITDA meziročně poklesla o 57 % na částku 21,8 milionu eur, v poklesu se projevily ještě dopady pandemie nemoci covid-19 a ruské agrese na Ukrajině. V loňském roce se skupině podařilo uzavřít několik významných zakázek a také výrazně navýšila počet výrobních hodin a doručených vozů.
„Uplynulý rok byl pro Škoda Group obdobím důležitých změn, a to jak v organizační struktuře, tak v organizaci našich obchodních aktivit. Vysoké investice, které jsme v posledních letech směřovali do našich závodů, se v loňském roce projevily zvýšením výrobní kapacity i výkonnosti. V roce 2023 jsme dodali 400 vozů, což je oproti předchozímu roku o 88 % více. Počet výrobních hodin meziročně stoupl o 16 % na 5,1 milionu. Velkým úkolem pro nadcházející roky bude další zvyšování efektivity vnitřních procesů,“ uvedl Petr Novotný, CEO a výkonný předseda představenstva Škoda Group.
Psali jsme
RegioPanter, osvědčený a neustále modernizovaný vlak, splňuje všechny bezpečnostní normy a nabízí vysoký komfort pro cestující, tvrdí President…
„V následujícím období plánujeme držet počet nových zakázek i ukazatel EBITDA na stabilní úrovni. Samozřejmě plánujeme pokračovat i v investicích do výzkumu a vývoje, do kterého jsme v loňském roce investovali přes 85 milionů eur. Technologie se vyvíjí obrovským tempem a pokud chceme zůstat na špičce, musíme být schopní našim partnerům nabízet moderní řešení,“ dodal Jaroslav Zoch, CFO Škoda Group.
Škoda Group prošla v závěru roku 2023 velkou organizační změnou. Na pozici CEO Škoda Group byl jmenován Petr Novotný, na to navázaly další změny ve struktuře skupiny. Nejvýznamnějším milníkem roku 2023 se stal zisk zakázky na výrobu až 200 tramvají pro Prahu v hodnotě přes 16 miliard korun. K významným obchodním úspěchům patří také výroba nočních vlaků pro finského dopravce VR, smlouva na dodávku metra do bulharské Sofie nebo nové tramvaje pro německý Kassel. Škoda Group se také silně etablovala na západních trzích – na italském trhu aktuálně pracuje na zakázkách v hodnotě přesahující 250 milionů eur a v Německu je klíčovým dodavatelem úzkorozchodných tramvají.
Zdroj: Škoda Group
Tagy