foto: SNCF, archiv RAILTARGET/Správa železnic a SNCF slaví 5. výročí spolupráce
Za posledních 5 let vytvořily Správa železnic a francouzská skupina státních drah SNCF podrobný manuál návrhu, výstavby a provozu vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. S VRT mají Francouzi zkušenosti již více než 40 let. Díky této spolupráci již bylo v ČR naprojektováno 300 km nových tratí.
Spolupráce mezi Správou železnic a SNCF Réseau pokračuje na základě osmileté smlouvy. Nejen technickým hlediskem, ale i financováním VRT a zaváděním moderních technologií se může Správa železnic inspirovat od Francouzů. VRT spolu s fungováním PPP projektů na železnici, emitováním zelených dluhopisů nebo rizika při plánování nové infrastruktury jsou tématy Czech-French Railway Days 2023, které pořádají francouzské velvyslanectví, Business France ČR a Asociace pro rozvoj infrastruktury.
Psali jsme
Zástupce České republiky v Europe´s Rail Miroslav Haltuf byl zvolen předsedou řídícího grémia členských států této evropské instituce.
Správa železnic aktuálně projektuje 300 km VRT, z nichž nejvíce pokročily práce na úsecích VRT Moravská brána mezi Prosenicemi a Ostravou, VRT Jižní Morava mezi Modřicemi a Šakvicemi nebo VRT Polabí z Prahy do Poříčan.
Podobně jako ve Francii bude na českých VRT provozní rychlost tratí až 320 km/h. Podle francouzského vzoru budou tratě vést prioritně po terénu s minimálním využitím umělých staveb jako mosty a tunely, čímž se sníží náklady na údržbu a výstavbu.
Tagy