EU version

S&N Metall se chlubil spokojeným zákazníkem a přitom nezaplatil za vagony. Není to seriózní partner, říká jeho dodavatel.

S&N Metall se chlubil spokojeným zákazníkem a přitom nezaplatil za vagony. Není to seriózní partner, říká jeho dodavatel.
foto: Linkedin/Christian Schmitt/S&N Metall se chlubil se spokojeným zákazníkem a přitom nezaplatil za vagony. Není to seriózní partner, říká jeho dodavatel
01 / 12 / 2021

Majitel společnosti S&N Metall – Rail & Steel, Christian Schmitt, se na svém profilu na LinkedIn pochlubil dalším spokojeným zákazníkem a úspěšně dokončenou zakázkou. Pod tímto příspěvkem se ale objevil komentář, který společnost S&N Metall – Rail & Steel obviňuje z nezaplacení faktury svému dodavateli, který tuto zakázku realizoval, tedy společnosti TT Trans. Co se tedy opravdu skrývá za tímto na první pohled skvěle uzavřeným byznysem?

Redakce Rail Target, která pravidelně své čtenáře informuje o všech významných železničních kauzách, se proto rozhodla oslovit jak společnost S&N Metall – Rail & Steel, konkrétně jejího majitele, Christiana Schmitta, tak společnost TT Trans.

Pan Christian Schmitt poskytl naší redakci krátký telefonický rozhovor k celé záležitosti. Potvrdil, že mezi jeho společností a společností TT Trans existuje určitý spor, přesto, že na samém začátku se vzájemná spolupráce jevila ideálně a obě společnosti dokonce uvažovaly o dlouhodobé spolupráci.

Majitel společnosti S&N Metall – Rail & Steel zároveň redaktorce Rail Target sdělil, že společnost TT Trans nemá zaplaceny úplně všechny faktury a že část stále ještě zbývá zaplatit. Tím vlastně potvrdil pravdivost komentáře k jeho příspěvku. Argumentoval však tím, že většina zaplacená je. Dodal, že platba nebyla provedena z důvodu zpoždění dodání celé zakázky a také, že se pokoušel najít řešení celého problému a přicházel s návrhy, o které ale společnost TT Trans neměla zájem.

Redakce Rail Target proto kontaktovala i společnost TT Trans. Na dotazy odpověděl přímo majitel společnosti Ján Hurek. „Mohu potvrdit, že společnost S&NM, za kterou jedná pan Christian Schmitt, neuhradila naší společnosti celou kupní cenu za železniční vagóny, které jsme pro ně v loňském roce kompletně realizovali na klíč a předali v Německu v listopadu 2020. Z úhrady si srazili údajné penále, které jim snad měl naúčtovat jejich odběratel. My jsme ovšem naše závazky vůči S&NM řádně a v termínu splnili,“ uvedl Ján Hurek v úvodu.

Podle informací od společnosti TT Trans se však majitel společnosti S&N Metall – Rail & Steel Christian Schmitt především pokoušel zajistit si exkluzivitu na prodej obdobných vozů zákazníkům v Německu. S tímto návrhem měl na jaře oslovit společnost TT Trans. Stalo se to ještě před dodáním druhé skupiny 25 speciálních vagonů na přepravy šrotu, tedy před zakázkou, kterou TT Trans pro S&N Metall – Rail & Steel realizovala. „Neměli jsme důvod s tím nesouhlasit, jelikož nám sliboval okamžitou úhradu dlužné částky, kterou jsme nutně potřebovali pro realizaci druhé dodávky. Poslali jsme mu tedy návrh dohody, na který už nereagoval a dluh dodnes nezaplatil,“ doplnil majitel TT Trans, Ján Hurek.

Celá situace tak pravděpodobně skončí u soudu. Jaké další kroky plánuje společnost TT Trans v případě, že nedojde k úhradě všech vydaných faktur? „Především musíme zajistit náš majetek. Budeme tedy u zákazníka společnosti S&NM, německé hutě, které pan Schmitt vagóny předal do užívání, požadovat zastavení jejich provozu. A společnost S&NM budeme žalovat u příslušného soudu v Německu pro porušení smlouvy. Je to pro naši relativně malou společnost drahé řešení a netušíme, zda se k úhradě za vozy vůbec dostaneme. Ale s panem Schmittem jsme za uplynulý rok mnohokrát jednali a tolikrát slyšeli, že dluh okamžitě zaplatí, že kdyby to opravdu udělal, mohl za ně mít i deset dalších takových vagónů,“ doplnil k celé kauze majitel TT Trans.

Místo nadějné mezinárodní spolupráce, rozčarování a zklamání. „Jsme velmi zklamaní z této spolupráce. Zadání, které jsme na dodávku vagónů dostali, bylo jednoznačné. Velmi rychle jsme se domluvili na základních parametrech obchodu – termínech dodání i ceně. Po technické stránce jsme projekt spolu s dodavateli perfektně zvládli, ani k jednomu z padesáti dodaných vagónů nebyla žádná reklamace, a už víme, že koncový odběratel vagónů si chce v příštím roce objednat další. První problémy nastaly, když měla společnost S&NM zaplatit zálohu, požadovali rozdělení obchodu na dvě samostatné dodávky a nebyli schopni poskytnout bankovní záruku za doplatek kupní ceny. Tak nějak jsme tušili, že jdeme do rizika, ale stejně nás zaskočilo, že i přes splnění všech našich povinností nám zákazník nakonec nezaplatil. Jsem rád, že jsme nepodepsali smlouvu o exkluzivitě, myslím, že s tak neseriózním partnerem by nikdo obchodovat nechtěl,“ uzavřel Hurek. 

Source: Linkedin Christian Schmitt

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace