EU version

Skupina Budimex představí na veletrhu TRAKO nejnovější vozidla pro rychlou modernizaci železničních tratí

Skupina Budimex představí na veletrhu TRAKO nejnovější vozidla pro rychlou modernizaci železničních tratí
foto: Budimex/Skupina Budimex představí na veletrhu TRAKO nejnovější vozidla pro rychlou modernizaci železničních tratí
14 / 09 / 2023

Skupina Budimex představí na mezinárodním železničním veletrhu TRAKO v Gdaňsku nejnovější vozidla pro rychlou modernizaci železničních tratí. Na výstavních kolejích bude také zóna pro hosty. Polský generální dodavatel bude rovněž partnerem slavnostního veletrhu TRAKO. Budimex se v takovém rozsahu na největším železničním veletrhu ve střední Evropě představí poprvé.

Podbíjecí stroj

Bude to Unimat 09-4×8/4s Dynamic - nejnovější univerzální podbíječka, která byla společnosti Budimex oficiálně předána během mezinárodního veletrhu TRAKO 2021 v Gdaňsku. Jedná se o dvoupodlažní, desetinápravový stroj s mnohem vyšší účinností než starší modely - cca 1,2 km podbíjené koleje za hodinu, se současným plynulým přechodem z koleje na výhybku. Současná stabilizace koleje (funkce DGS) umožňuje rezignovat na přistavení dalšího stroje a obnovit provoz po podbití koleje plánovanou rychlostí bez zavedení lokálních dočasných omezení rychlosti.

Profilovací stroj

Dalším zařízením, které polský generální dodavatel předvede, je profilovací stroj USP 2010 SWS. Profilovací stroje jsou samohybné stroje, které přemísťují podsyp. Regulují jeho množství v místech, kde je ho nadbytek, a přesouvají ho do míst, kde je drti nedostatek. Pomocí pracovních jednotek (pracovní pluhy, sběrací zařízení s rotačním kartáčem, pásové dopravníky, zásobníky balastu a výsypky balastu) tvarují a profilují hromady kolejového lože.

Budimex má tři podbíječky pásů od společnosti Plasser & Theurer: CSM 09-32 Duomatic z roku 2018 a dva Unimaty: 09-4×4/4 Dynamic z let 2018 a 201. Kromě toho má společnost dva profilovací stroje na koleje a jeden stabilizátor kolejí. Společnost má také jednu lokomotivu a několik desítek samonakládacích vozů pro přepravu drceného kamene a plošinových vozů a také menší zařízení, včetně moderních měřičských vozíků. Budimex Kolejnictwo má také síťový vlak, obousměrná vozidla a plošiny pro přepravu sítí. Budimex má již více než 80 jednotek kolejových vozidel a traťových strojů.

Lidé

Na veletrhu TRAKO budou společnost Budimex reprezentovat mimo jiné: Dariusz Bac, ředitel divize železničních staveb, Robert Nowacki, zástupce společnosti Rail BX, a Rafał Zachuta, ředitel české pobočky. Budimex v současné době patří mezi dva největší generální dodavatele stavebních prací na železniční síti v Polsku. Největší zakázkou realizovanou společností Budimex je stavba stanice Warszawa Zachodnia v hodnotě 1,9 miliardy PLN čistého. V září byl Budimex vybrán jako jedna ze společností tvořících polsko-italsko-francouzské konsorcium, které postaví 230 km nové trati Rail Baltica v Lotyšsku.

Zdroj: Budimex

Tagy