EU version

SAGASTA se stala partnerem českého vysokorychlostního projektu

SAGASTA se stala partnerem českého vysokorychlostního projektu
foto: Ministerstvo dopravy/VRT
03 / 03 / 2025

Společnost SAGASTA s.r.o. se stala novým partnerem ambiciózního Projektu VRT CZ, který má za cíl vybudování moderní vysokorychlostní železnice v Česku. Díky svým odborným znalostem v oblasti dopravní infrastruktury přispěje k realizaci klíčových úseků, které zkrátí cestovní časy a podpoří rozvoj regionů.

Do Projektu VRT CZ se připojil nový silný hráč, společnost SAGASTA s.r.o. Cílem projektu je vybudování kvalitní vysokorychlostní tratě, která zefektivní dopravu a přispěje ekologičtějšímu fungování dopravy nejen po České republice ale také s napojením na evropskou dopravní síť. Právě SAGASTA se svými dlouholetými zkušenostmi může do projektu přinést důležité know-how.

Spojení sil SAGASTY s Projektem VRT CZ pro vysokorychlostní železnice

VRT CZ není jen o modernizaci českých železnic – jde o to propojit klíčová města rychlými vlaky, které zkrátí čas na cestách a podpoří rozvoj regionů. Společnost SAGASTA s.r.o., které se zabývá projektováním železničního svršku a spodku, silnic, mostů, podzemních staveb, pozemních staveb, geodetickými a geologickými pracemi má projektu přispět k jeho úspěšné realizaci.

„Zapojení SAGASTA s.r.o. do Projektu VRT CZ představuje významný krok pro české stavebnictví a železniční sektor. Naše odborné znalosti a dlouholeté zkušenosti nám umožní aktivně přispět k rozvoji vysokorychlostních tratí v České republice,“ uvedl jednatel společnosti SAGASTA s.r.o. Jiří Čurda.

Firma se zapojí do přípravy a výstavby VRT, které pokrývají několik zásadních úseků, mezi ně patří například spojení Praha–Brno–Ostrava nebo rychlá železnice spojující Brno a Vídeň. Co to znamená pro cestující? Cesta z Prahy do Brna se může díky vlakům jedoucím až 320 km/h zkrátit na méně než hodinu.

Propojení regionů a nové možnosti s Projektem VRT CZ

„České vysokorychlostní tratě tvoří propojení mezi jednotlivými středoevropskými státy, Německa s Rakouskem. Když se podíváme na mapu, nejkratší cesta z Berlína do Vídně je přes Prahu, kde bychom právě díky naším vysokorychlostním tratím mohli dosáhnout toho, že z Berlína do Vídně se dostaneme za čtyři hodiny. Zároveň se z Prahy do Berlína dostaneme za dvě hodiny, z Prahy do Vídně také za dvě hodiny. Celý tento projekt je hlavně pro obyvatele České republiky. Na mapě je dobře vidět, jak jednotlivé linky pokryjí celou Českou republiku,“ řekl dříve pro RAILTARGET technický náměstek ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Jiří Merta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kromě časové úspory přinese vysokorychlostní železnice také lepší propojení mezi regiony. A to není jen o cestování, ale i o ekonomických příležitostech. S novými tratěmi se budou otvírat nové možnosti pro investory, což má potenciál změnit celé ekonomické prostředí. Lidé budou moci snadněji cestovat za prací nebo vzděláním. Vlaky budou lépe konkurovat letecké dopravě, která je dnes na vzestupu. Na rozdíl od letadel ale vysokorychlostní vlak patří k jedněm z nejekologičtějších dopravních prostředků.

Budoucnost Projektu VRT CZ se SAGASTOU

Projekt VRT CZ má skutečně potenciál změnit tvář české dopravy. Zároveň ale přináší technická úskalí. V České republice má v rámci projektu vyrůst velké množství mostních konstrukcí, zároveň bude nutné vystavět lepší infrastrukturu s modernějšími nádražními budovami. Zapojení SAGASTA s.r.o. je proto důležitým krokem, jelikož firma má odbornost právě na tyto infrastrukturní projekty. S certifikáty ochrany zdraví a udržitelnosti přinese do projektu také další benefity.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAGASTA s.r.o., která se na českém trhu pohybuje už od roku 2015, je odborníkem na železniční a silniční stavby, mostní konstrukce, podzemní stavby i ekologii. Jejich zkušenosti a certifikace v oblasti posuzování vlivů na životní prostředí i kvality zdraví je předurčují k tomu, aby se stali významným partnerem v realizaci tak ambiciózního projektu.

 Zdroj:

Tisková zpráva SAGASTA
RAILTARGET

Tagy