foto: ČTK/Ondřej Hájek/Legios Louny
Plánuje se prodej Ostravských opraven a strojíren? Informace o této transakci již dvakrát zveřejnil server MotejlekSkocdopole.cz. Podle zákulisních zdrojů redakce RAILTARGET by mělo k transakci dojít ještě v roce 2022.
Redakce RAILTARGET pro své čtenáře dlouhodobě monitoruje situaci okolo OOS a podnikání bratrů Šuškových (psali jsme zde). Nyní se v železničním sektoru začíná mluvit o prodeji bývalého impéria bratrů Šuškových a sice Ostravských opraven a strojíren, a to včetně mediálně známé vagonky Legios v Lounech.
Kdo má být novým majitelem OOS? Podle všech zdrojů se má jednat o společnost CE Industries, která je součástí holdingu Jaroslava Strnada. Právě Strnad se svou CSG Group měl před několika lety spadeno na lounskou vagonku Legios. Jeho nabídku však nakonec více než dvojnásobně přeplatili bratři Šuškové, kteří areál kdysi slavné vagonky získali. Podle všeho se karta nyní obrací a je paradoxem, že OOS včetně lounského Legiosu má přejít právě do holdingu Strnada.
O této transakci se mluví i mezi managementem a zaměstnanci lounské vagonky. Podle zdroje, který si nepřeje být jmenován jsou klíčoví vedoucí zaměstnanci Strnada, ať už z ostravských VŽO nebo chorvatské Duro Daković pozvolna stahováni právě do Loun. O velkých změnách se mluví i mezi zaměstnanci lounské vagonky, kteří si už po několikáté pokládají otázku, jaké budou mít pro ně změny ve vlastnictví společnosti důsledky.
Na změnu vlastníka se připravují i někteří dodavatelé, kteří do OOS nemohli dodávat, protože společnost byla dlouhodobě na Black listu ČD Cargo a z toho důvodu nedostávala žádné zakázky od národního nákladního dopravce. Některé společnosti se tak už nyní soustředí na budoucí obnovení dodávek pro Ostravské opravny a strojírny. Očekávají totiž, že se změnou vlastníka dojde i ke změně statusu v Black listu národního nákladního dopravce.
Prodej základního kamene impéria bratrů Šuškových, Ostravských opraven a strojíren, poukazuje na složitou finanční situaci těchto železničních podnikatelů. O té jsme Vás opakované informovali zde a zde. Redakce RAILTARGET bude situaci i nadále sledovat a přinese Vám další exkluzivní informace.
Tagy