foto: Wojewódka i Wspólnicy/ Public Domain/Marcin Wojewódka- generální ředitel a předseda představenstva PKP CARGO
PKP CARGO je terčem dramatických personálních změn. Odvoláno totiž bylo celé představenstvo. Kdo jsou nové tváře polského nákladního železničního dopravce?
Na středečním zasedání dozorčí rada polského národního železničního nákladního přepravce PKP CARGO odvolala představenstvo. Odvolání se týká již dříve tzv. suspendovaného předsedy představenstva Dariusze Seligy a Marka Olkiewicze, kterému byl také pozastaven výkon funkce člena představenstva pro provoz. Odvolán byl i Maciej Jankiewicz, člen představenstva pro finance, který byl dočasně pověřen vedením PKP CARGO. Ten měl na starosti předložit akcionářům zprávu o hospodaření za rok 2023.
Současně dozorčí rada pověřila tři členy rady, aby vykonávali do 25. července 2024 řízení společnosti. Jde o Marcina Wojewódku, který je generálním ředitelem a předsedou představenstva. Dále Moniku Stareckou. Ta bude mít jako člen představenstva na starosti finance a Pawła Miłka, který jako člen představenstva bude odpovídat za obchod.
Psali jsme
Dlouho očekávaná výroční zpráva PKP CARGO byla konečně zveřejněna. Výsledky ukazují významné poklesy přeprav prakticky ve všech segmentech a dílčí…
Marcin Wojewódka, je právník a doktor ekonomie, který má svoji kancelář "Wojewódka i Wspólnicy" (www.wojewodka.pl). Je respektovaným expertem pro pracovní právo, restrukturalizaci společností a sociální zabezpečení. Jeho hlavním úkolem bude pokusit se v obtížné hospodářské situaci uspořádat vztahy s odborovými organizacemi. Prioritou pro letošní rok bude zavedení komplexních nápravných opatření ke zlepšení efektivity obchodu, provozu a údržby vozového parku. Dále musí provést audit investičních plánů PKP CARGO, s cílem je racionalizovat a přizpůsobit firemní profil aktuálním potřebám trhu.
Výměna vedení se uskutečnila souběžně s dlouho očekávanými oficiálními výsledky hospodaření za rok 2023. PKP CARGO je představilo 24. dubna, tedy o měsíc později, než byl závazný termín pro akcionáře. Společnost přepravila 82,7 milionu tun nákladu, což představuje meziroční pokles objemu o 17,9 milionu tun. Čistý zisk činil 82,1 milionu zlotých, což je přibližně o 65 milionů zlotých méně než v roce 2022. Vzhledem k všeobecné situaci na dopravním trhu výsledky za rok 2023 nejsou špatné. Navzdory poklesu trhu příjmy ze smluv se zákazníky dosáhly 5 491 milionu PLN, což představuje meziroční nárůst o 2 %. EBITDA dosáhla 1 083,1 milionu PLN, což představuje meziroční nárůst o 1,6 %.
Zdroj: PKP CARGO; Wojewodka.pl