foto: Alstom/Přední technologičtí a železniční hráči spolupracují na digitální revoluci polské železnice
Společnosti Alstom, Ericsson, NetWorks! a Polský železniční institut oficiálně potvrdily svou spolupráci podpisem dopisu o záměru týkajícího se implementace a testování mobilního komunikačního systému budoucnosti železnic (FRMCS) v Polsku.
FRMCS je pokročilý komunikační standard, který má nahradit v současnosti používaný systém GSM-R. Jeho hlavním cílem je zvýšit kapacitu stávajících železničních sítí a optimalizovat náklady na jejich provoz. Byl navržen Mezinárodní železniční unií (UIC) ve spolupráci s klíčovými představiteli železničního sektoru a představuje důležitý krok k úplné digitalizaci železniční dopravy.
V rámci nově oznámené spolupráce se signatáři dopisu o záměru zapojí do společných výzkumných a vývojových projektů, ověří požadavky a řešení v reálných železničních podmínkách, tj. na skutečné trati, a vytvoří a vyvinou školicí modely a certifikace pro systém FRMCS.
Na základě dopisu o záměru:
- Alstom poskytne moderní řídicí subsystém pro vozidla.
- Ericsson poskytne radiotelekomunikační síť pro pilotní implementaci systému FRMCS.
- Společnost NetWorkS! poskytne kompetence v oblasti telekomunikačních řešení pro železniční sektor, jakož i výstavbu a údržbu testovací sítě FRMCS.
- Polský železniční institut poskytne potřebnou výzkumnou infrastrukturu, na níž bude systém FRMCS testován.
Psali jsme
Sobota patřila v Bohumíně Národnímu dni železnice. Do bohumínského depa, kde se odehrávala hlavní část programu, přišlo během dne skoro pět tisíc…
"Digitalizace polského železničního sektoru je významnou výzvou pro všechny účastníky trhu, včetně dodavatelů kolejových vozidel a technologií a výzkumných institucí. Jako Polský železniční institut chceme využít našich dlouholetých zkušeností, jedinečného know-how a přístupu k infrastruktuře, abychom zajistili, že proces testování, certifikace a zavádění FRMCS na polských kolejích proběhne co nejhladčeji a nejrychleji. Jsme rádi, že můžeme v této oblasti spolupracovat s významnými partnery, jejichž zkušenosti budou při vývoji nových nástrojů FRMCS v Polsku velmi cenné," prohlásil Andrzej Massel, ředitel Polského železničního institutu.
"Ve společnosti Alstom každý den pracujeme na tom, aby byla mobilita inteligentní a udržitelná, a to jak v oblasti kolejových vozidel, tak v oblasti řešení signalizace. Nový standard FRMCS je nezbytný kvůli potřebě další digitalizace, sjednocení na mezinárodní úrovni a zvýšení bezpečnosti a kapacity železniční sítě. Jsme rádi, že vývoj produktů FRMCS společnosti Alstom a zkušenosti získané v průběhu let v různých podmínkách po celém světě v kombinaci s odbornými znalostmi našeho polského týmu přispějí k vývoji bezpečných řešení pro polské železnice," uvedl Sławomir Cyza, generální ředitel společnosti Alstom v Polsku, na Ukrajině a v Pobaltí.
"Kritické sítě jsou stále důležitější ve všech průmyslových odvětvích, zejména v železničním průmyslu, kde zajišťují očekávanou úroveň bezpečnosti, spolehlivosti a výkonnosti. Společnost Ericsson je potěšena, že může být partnerem polského pilotního projektu FRMCS a díky svým zkušenostem demonstrovat a testovat sítě 5G v aplikacích specifických pro infrastrukturu a kolejová vozidla," uvedl Martin Mellor, generální ředitel společnosti Ericsson v Polsku.
Psali jsme
Správa železnic zvyšuje informovanost cestujících čekajících na odjezd svého spoje nebo při přestupu. Do podchodů ve frekventovaných stanicích…
Maciej Zengel, generální ředitel společnosti NetWorkS!, komentoval rozhodnutí své společnosti: "Společnost NetWorkS! se specializuje na plánování, budování a údržbu bezdrátových sítí v Polsku. Naše účast v projektu FRMCS je přirozeným krokem k rozšíření našich aktivit. Jsme hrdí na to, že můžeme spoluvytvářet budoucnost železniční dopravy v naší zemi."
Zdroj: Alstom