foto: PKP Intercity / Public domain/PKP Intercity
Povolební změny se nevyhnuly ani společnosti PKP Intercity. Do jejího čela byli jmenováni noví manažeři. RAILTARGET je exkluzivně představuje.
PKP Intercity, kterou vláda v roce 2001 vyčlenila ze struktury holdingu, se věnuje dálkové osobní dopravě. Provozuje vlaky kategorie Intercity, Eurocity a Expres a také lehátkové a lůžkové vozy. Vlastní dceřinou firmu pro opravy a modernizace vagonů a lokomotiv PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.
Valná hromada společnosti PKP Intercity S.A. jmenovala pana Janusze Malinowského do funkce předsedy představenstva, náměstkyní se stala Dagmara Zawadzka a členy představenstva Marcin Karasińsky a Adam Wawrzyniak.
Psali jsme
Výsledky parlamentních voleb v Polsku zahýbaly s mnoha manažerskými pozicemi. Nyní zasáhly i do správy polských vysokorychlostních tratí,…
Janusz Malinowski je absolventem dopravní fakulty Technické univerzity v Radomi a Technické univerzity ve Varšavě v oboru řízení železniční dopravy. Železnici se věnuje celý profesní život. Řídil regionální Lodžskou železnici. V PKP pracoval v letech 2011-2014, kdy měl na starosti historicky největší investice do kolejových vozidel, nákup lokomotiv a vlaků Pendolino.
Dagmara Zawadska bude mít na starosti investice a finance, kterým se věnovala ve státních energetických společnostech. V letech 2015-2016 se podílela jako ředitelka pro finance a nákupy na restrukturalizaci PKP Intercity.
Marcin Karasiński je expertem pro unijní fondy, pracoval pro regionální polské železnice, telekomunikační firmy a několik let v Ministerstvu infrastruktury.
Adam Wawrzyniak pracuje pro PKP Intercity od roku 2011. Měl na starosti pořizování a údržbu vozového parku. Ve Španělsku a ve Francii absolvoval kurzy řízení provozu vysokorychlostních železnic certifikovaný UIC.
Psali jsme
Sdružení pro evropské železniční a infrastrukturní společnosti (CER) představil dlouho očekávaný manifest nazvané „Rail Manifesto“. Tento dokument…
Podle převládajícího mínění v nové vládě není společnost v takové kondici, aby mohla čelit plně liberalizovanému železničnímu trhu. Ačkoliv PKP Intercity vloni zaznamenala historický rekord v počtu přepravených cestujících, nový náměstek ministra infrastruktury Piotr Malepszak tvrdí, že nárůst přepravy cestujících zaznamenávají i další železniční společnosti nejen v Polsku, ale v celé Evropě. Firma podle něj již v tomto stavu, bez reorganizace a změn jízdního řádu dalšího růstu není schopná a jako argument uvedl, že 40 % vagónů není z různých důvodů v provozu. V odborné veřejnosti nechybí ani častá porovnávání s ČD a.s.
Časopis Rynek kolejowy vydávaný Polskou železniční komorou 19.4. napsal, že české vagony obsluhují řadu polských vnitrostátních spojů PKP Intercity. Akvizice však neprobíhají v otevřeném výběrovém řízení, ale v přímém zadání v režimu mezinárodní smlouvy. ČD a.s. vydělávají na situaci v PKP Intercity také jinak. Lokomotivy Vectron pronajímají PKP Intercity na leasing.
Zdroj: PKP Intercity, RAILTARGET