foto: Železničář.cz/public domain/PKP Intercity
PKP Intercity utratí 19,5 miliardy za novou flotilu 35 hybridních vlaků. Tyto moderní vozy s 187 místy a prodejními automaty slibují pohodlnější cestování a úsporu času. Vlakům se bude věnovat dodavatel Newag S.A. po dalších 10 let.
RAILTARGET o společnost PKP Intercity (PKP IC) již nekolikrát informoval. Nyní jsme se zaměřili na jiný úhel. Z dat magazínu železničář.cz vyplývá, že polská společnost PKP IC zaplatí v přepočtu 19,5 miliardy korun, což je 3,36 miliardy polských zlotých za dodávku třiceti pěti hybridních vlaků. Jeden vlak tak vyjde v přepočtu na 550 milionů korun.
Navíc se dodavatel vlaků Newag S.A. se společnosti PKP IC zavázal, že bude zajištovat kompletní údržbu a servis po dobu 10 let. Prezdident představenstva PKP Intercity Janusz Malinowski se k tomuto vyjádřil na webu železničář.cz: „V souladu s novým směrem vývoje PKP Intercity chceme rozšířit náš vozový park tak, aby zahrnoval co nejvíce kombinovaných vozidel. V současné době má naše společnost téměř 90 elektrických jednotek. V květnu ukončené výběrové řízení na dodávku 35 hybridních jednotek nám umožní zajistit nejen pohodlí cestujících, ale také optimalizovat provozní náklady,” uvedl.
Psali jsme
V těchto dnech odstartovala zkušební jízda ComfortJetu do Německa. Cílem je ověřit všechny funkce vlaku a jejich správnost.
Zaujalo nás, že tyto nové hybridní vozy nabízejí kapacitu 187 míst k sezení, dále zde budou instalovány prodejní automaty, především kvůli zvýšení komfortu a zajištění občerstvení to znamená jídla a pití na palubě vlaku. Tyto vozy využívají technologie s kombinací elektromotoru a spalovacího motoru v neelektrifikovaných úsecích. PKP má v plánu využit tyto vozy v rámci vnitrostátních spojů v kategorii InterCity, díky tomu se výrazně zkrátí jízdní doba vlaků, oproti vlaků provozovaných v současnosti elektrickými a dieselovými lokomotivami. Co se týče nejnovějších emisních norem tak u vybavení ETCS a spalovacích motorů, které tyto normy splňují.
Člen představenstva PKP Intercity Adam Wawrzyniak se vyjádřil k nově objednaným vozům a řekl, že: „Řešení této zakázky nám umožní zvýšit úroveň nabídky PKP Intercity a zefektivnit provoz kolejových vozidel, zejména v rámci obsluhy neelektrifikovaných tratí. Musíme však ještě dořešit údržbu. Jednáme s výrobcem a hledáme vlastní řešení, jak těmto vozidlům poskytnout odpovídající péči.“
Tagy