EU version

Německá vláda podpořila uvedení přívěsného vozíku Helrom na trh částkou 15 milionů eur

Německá vláda podpořila uvedení přívěsného vozíku Helrom na trh částkou 15 milionů eur
foto: Helrom GmbH/Německá vláda podpořila uvedení přívěsného vozíku Helrom na trh částkou 15 milionů eur
20 / 02 / 2023

Společnost Helrom GmbH používá celosvětově patentovanou technologii návěsových vozů, která je připravena pro trh a s níž lze rychle a bez nakládacích terminálů přepravovat po železnici všechny druhy návěsů nákladních automobilů. Přívěsný vůz Helrom představuje skutečný průlom pro přesun nákladní dopravy na železnici. Tato technologie může rozhodujícím způsobem přispět ke snížení emisí CO2 v dopravě, a tím i k dosažení německých a evropských klimatických cílů.

Uvedení přívěsného vozu Helrom na trh podpořilo německé Spolkové ministerstvo pro digitalizaci a dopravu částkou 15 milionů eur v rámci spolkového programu "Nákladní železniční doprava budoucnosti".

Silniční doprava je zodpovědná za 20 % všech emisí CO2. Významnou část z toho tvoří nákladní automobilová doprava zahrnující nákladní dopravu. Přibližně 74 % silniční nákladní dopravy je realizováno návěsy nákladních automobilů, které značně zatěžují životní prostředí a přetěžují silniční síť. Doposud se však pouze dvě procenta návěsů nákladních automobilů přepravují po železnic

 

Důvodem jsou technologické a ekonomické překážky. Téměř všechny návěsy používané v Evropě jsou nejeřábové a dříve je bylo možné přepravovat pouze vlakem, což bylo velmi nepohodlné. Bylo by třeba značných investic do centrálních nakládacích terminálů s dlouhou dobou výstavby. Technologie přívěsného vozu Helrom nyní poprvé nabízí možnost překonat tyto překážky - což je rozhodující předpoklad pro uskutečnění přechodu na dopravu, který plánuje německá spolková vláda v nákladní dopravě v požadovaném rozsah

 

Nakládání přívěsů bez jeřábu na libovolném místě bez speciálních terminá

 

Návěsový vůz Helrom je v současné době jediným systémem připraveným na trhu, který umožňuje horizontální nakládku návěsů nákladních automobilů bez nakládacího terminálu. Postačí asfaltová plocha vedle trati. Přívěsný vůz Helrom se z boku otevře a přívěs se na vůz přesune. Díky tomu může proces nakládky proběhnout během několika minut všude tam, kde je k dispozici vhodná plocha vedle kolejí. Zřízení nového nakládacího uzlu je možné bez velkých stavebních projektů ve velmi krátké době. Eliminace nákladných terminálů umožňuje průmyslu a obchodu nakládat návěsy nákladních automobilů přesně tam, kde je to na kolejích ekonomicky a logisticky smyslupln

 

Úspěšný provoz na tra

Düsseldorf - Víde

 

Od svého nasazení na trase mezi Düsseldorfem a Vídní v roce 2020 se návěsová souprava Helrom Trailer Rail těší velkému zájmu a velmi úspěšně prošla každodenní praktickou zkouškou. Společnost Helrom GmbH provozuje přepravu Trailer Rail zcela samostatně s vlastními vlaky, strojvedoucími a personálem. To umožnilo společnosti dosáhnout přesnosti termínů a spolehlivosti přepravy, která je na trhu jedinečn

 

Do konce roku 2022 již tuto trasu projelo více než 680 vlaků Trailer Rail. Díky tomu bylo nejméně 16 000 kamionových návěsů mnoha speditérů a nakládacích agentur staženo ze silnic a přesunuto na železnici. To odpovídá úspoře více než 10 000 tun emisí CO

 

Tato podpora je velkým krokem k přechodu na klimaticky neutrální dopravu v nákladní doprav

 

Spolkový program "Nákladní železniční doprava budoucnosti" si stanovil za cíl podpořit uvedení technologických inovací na trh, které mají prokazatelný potenciál "zvýšit ekonomickou efektivitu, flexibilitu nebo logistickou kapacitu nákladní železniční dopravy v Německu". Podpora ze strany BMDV umožňuje společnosti Helrom GmbH pokračovat v nastoupené cestě růstu, která vede k jejímu komplexnímu uvedení na trh s velkou razanc

 

Roman Noack, generální ředitel společnosti Helrom GmbH, zdůraznil význam tohoto sponzorství: "Sponzorství ve výši přibližně 15 milionů eur je pro nás velkou ctí. Je to obrovský úspěch pro transformaci dopravy v Německu a pro náš cíl čisté nulové dopravy. Úspěšně jsme dokázali, že výrazné snížení emisí CO2 je v nákladní dopravě realizovatelné během několika málo let - flexibilně, komplexně a bez velkých investic do infrastruktury. Naše řešení je ekonomicky proveditelné a velmi snadno realizovatelné. Díky tomu nabízíme nejen velkým korporacím skutečnou alternativu k silniční dopravě, ale poprvé otevíráme využití železnice všem malým a středním firmám

Zdroj: Helrom GmbH

Tagy