EU version

Kupka chválí hospodaření ČD: Strategie, ve které je na prvním místě spokojenost cestujících má skvělé výsledky!

Kupka chválí hospodaření ČD: Strategie, ve které je na prvním místě spokojenost cestujících má skvělé výsledky!
foto: Redakce RT / public domain /Martin Kupka
26 / 04 / 2024

České dráhy hlásí meziroční zlepšení ve výši 3,4 miliardy korun. Pro ministra dopravy Martina Kupku to není pouze potvrzení správné strategie vedení, ale také ukazatel toho, že investice do zkvalitňování služeb přeměňují vlaky v preferovanou dopravní volbu!

Meziroční zlepšení o 3,4 miliardy korun vykázalo v roce 2023 hospodaření Skupiny České dráhy, její zisk tak v loňském roce dosáhl 3,8 miliardy korun. Svůj podíl na úspěšném roce měly všechny společnosti Skupiny ČD, důležitým faktorem byly také masivní investice do modernizace vozidlového parku.

„Skupina České dráhy byla v loňském roce mimořádně úspěšná, což jasně demonstruje správnost strategie, kterou nastavilo její vedení. Jasně se ukazuje, že zkvalitňování a rozšiřování spektra nabízených služeb přiláká do vlaků více cestujících a udělá z vlaků preferovanou dopravní alternativu,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Po třech letech se do zisku dostal segment osobní dopravy. Skupina ČD do svých vlaků přilákala přes 164 milionů zákazníků, kteří najezdili v součtu více než osm miliard kilometrů. V této oblasti také pokračovaly velké investice do nových vlaků, které jen loni přesáhly 11 miliard korun.

„Masivní investice do vozidlového parku jsou důležité pro přilákání rostoucího počtu cestujících. Těší mě, že v nich budou České dráhy pokračovat i nadále, kdy jen letos je plánovaná dodávka více než stovky jednotek a lokomotiv,“ dodává ministr. Nové soupravy letos doplní park Českých drah o více než 22 tisíc moderních míst v klimatizovaných vlacích.

Zisková byla také nákladní doprava, kdy ČD Cargo vytvořilo zisk před zdaněním ve výši 733 milionů korun – meziročně o 423 milionů korun více. Za tímto pozitivním výsledkem stojí především pokračující růst výkonů v zahraničí u odštěpných závodů v Rakousku a dceřiných společností CD Cargo Poland a CD Cargo Slovakia a Německu i růst realizačních cen.

Zdroj: ČD

Tagy