EU version

Kazachstán přechází na nízkouhlíkové hospodářství: Ministerstvo obchodu podepsalo memorandum s železničním gigantem

Kazachstán přechází na nízkouhlíkové hospodářství: Ministerstvo obchodu podepsalo memorandum s železničním gigantem
foto: Alstom/Železnice
21 / 10 / 2021

Společnost Alstom a ministerstvo obchodu a integrace Kazachstánu podepsaly memorandum o porozumění, které má za cíl zvýšit lokalizaci výroby high-tech dílů a komponentů. K podpisu dohody došlo v Paříži za podpory velvyslanectví Kazachstánu mezi ministrem obchodu a integrace Bakhytem Sultanovem a Andrewem DeLeonem, prezidentem společnosti Alstom pro Afriku, Střední východ a Střední Asii.

Memorandum o porozumění se zaměřovalo především na spolupráci potřebnou k vytvoření udržitelné infastruktury a přechodu Kazachstánu na nízkouhlíkové hospodářství.

"Dohodli jsme se na spolupráci při propagaci výrobků závodu Nur-Sultan v blízkém i vzdáleném zahraničí. Plánujeme také pokračovat v diskusi o možných způsobech zvýšení úrovně lokalizace výroby. V současné době činí lokalizace tohoto závodu přibližně 40 %. Tento ukazatel lze zvýšit díky kazašským výrobcům kovových, plastových a elektrotechnických výrobků. Díky tomu se samozřejmě sníží náklady a zvýší konkurenceschopnost," uvedl ministr obchodu a integrace.

Společnost Alstom považuje dohodu za „důkaz jejího odhodlání pokračovat v hledání příležitostí přinášejících vzájemný prospěch. Těšíme se na růst místního know-how a zvýšení exportního potenciálu Kazachstánu. Alstom umožňuje dekarbonizaci mobility v celém hodnotovém řetězci a vítáme možnost doprovázet naše zákazníky na jejich cestě k bezuhlíkové budoucnosti," vysvětlil Andrew DeLeone.

Společnost Alstom zaměstnává v Kazachstánu přes 950 zaměstnanců, tvoří ji dva společné podniky, tři depa, dva závody a opravárenské centrum. Závod EKZ v Nur-Sultanu se zaměřuje na výrobu elektrických lokomotiv, údržbu a výrobu palubních transformátorů. Druhý závod KazElectroPrivod (KEP) v Almaty vyrábí bodové stroje.

Rok 2010 znamenal pro společnost Alstom a Transmashholding nutnost uzavřít dohodu o rozvoji závodu EKZ na výrobu lokomotiv, který byl slavnostně otevřen v roce 2012. Společný podnik vlastnily společnosti Alstom (25 %), TMH (25 %) a Kazašské železnice (50 %). Tyto tři korporace podepsaly smlouvu na dodávku 200 lokomotiv Prima T8 KZ8A a 95 lokomotiv Prima M4 KZ4AT. V letech 2014 až 2016 se ve Francii smontovalo 20 lokomotiv Prima KZ4AT a v červenci roku 2021 společnost Alstom vypravila první osobní lokomotivu Prima M4 KZ4AT vyrobenou právě v Kazachstánu.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace