EU version

InnoTrans 2024: Vodíkový vlak Stadler RS ZERO bude testován v Durynsku

InnoTrans 2024:  Vodíkový vlak Stadler RS ZERO bude testován v Durynsku
foto: Stadler / Public domain/ Stadler RS ??ZERO
24 / 09 / 2024

Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler dnes udělal další krok k udržitelné mobilitě. Společně s durynským ministerstvem infrastruktury a zemědělství (TMIL) a Erfurter Bahn bylo podepsáno prohlášení, které počítá v rámci pilotního projektu s využitím vodíkového prototypu RS ZERO v Durynsku.

 

Slavnostní podpis se uskutečnil na veletrhu InnoTrans v Berlíně za přítomnosti Susanny Karawanskij, durynské ministryně infrastruktury a zemědělství, Michaela Hechta, generálního ředitele Erfurter Bahn, Jure Mikolčiće, generálního ředitele Stadler Division Germany, a Steffena Obsta, vedoucího prodeje ve společnosti Stadler v Německu.

Milník pro Durynsko a životní prostředí

Durynsko vysílá silný signál pro ochranu klimatu: stát plánuje výrazně snížit emise skleníkových plynů v místní železniční dopravě do poloviny příštího desetiletí a nahradit v současnosti používaná dieselová vozidla kolejovými vozidly šetrnějšími k životnímu prostředí. Prototyp RS ZERO vystavený na InnoTrans má  vodíkový pohon, který neprodukuje žádné lokální emise a byl vyvinut pro použití na železničních tratích bez trolejového vedení. To dává vozidlu potenciál nahradit stávající dieselové vlaky a významně přispět ke snížení emisí skleníkových plynů v regionální železniční dopravě. TMIL podporuje testování prototypu RS Zero a výsledky využije k dalšímu rozvoji strategie pro bezemisní regionální železniční dopravu v Durynsku.

Ministr Karawanskij je přesvědčen: "RS ZERO by mohl zacelit existující mezeru v současném portfoliu výrobců vozidel jako nástupce Regio-Shuttle a stavět na výkonu Regio-Shuttle s jeho technickými vlastnostmi. To otevírá nové perspektivy za ekologičtější regionální železniční dopravní systém budoucnosti.“

Zdroj: Stadler / Public domain

Zdroj: Stadler / Public domain

Inovativní technologie pro zelenější budoucnost

RS ZERO bude k dispozici s  vodíkovým pohonem nebo jako  bateriově-elektrická varianta, což představuje řešení orientované na budoucnost pro provoz bez emisí CO2 na neelektrifikovaných tratích. S vytvořením vhodné infrastruktury – jako jsou vodíkové čerpací stanice nebo nabíjecí ostrovy – lze nabídnout technicky optimalizovaný koncept vozidla. Díky své lehké konstrukci a zatížení nápravy pod 18 tun je RS ZERO ideální pro vedlejší tratě s nízkou poptávkou cestujících a vytváří možnost ekonomicky atraktivních dopravních služeb.

Jure Mikolčić, generální ředitel divize Stadler Germany, zdůrazňuje: „Díky technologické otevřenosti a možnosti navrhnout jednovozové nebo dvouvozové vozidlo můžeme našim zákazníkům vždy nabídnout to správné vozidlo a významně přispět k přepravě. přechod."

Steffen Obst, vedoucí prodeje v Stadler Division Germany, dodává: „RS ZERO pokračuje v úspěšném příběhu Regio-Shuttle RS1 – extrémně vysoký komfort cestujících, bezbariérový design a ekologický a výkonný pohon jsou základními aspekty. za atraktivní nabídku v místní a regionální dopravě.“

Průkopnický pilotní projekt

V návaznosti na dnes podepsané memorandum o porozumění se všichni tři partneři zaměřují na vytvoření  projektového partnerství v nadcházejících měsících. Pilotní projekt zahrnuje použití prototypu ve zkušebním provozu s cestujícími od poloviny roku 2026 na tratích bez trolejového vedení v Durynsku. Zkušební provoz zajistí, že RS ZERO splní požadavky cestujících a provozní, technická a ekonomická očekávání železničních společností.

Michael Hecht, výkonný ředitel železnice Erfurt, říká: „Jsme rádi, že můžeme otestovat tuto novou technologii v reálném provozu, v náročných topografických podmínkách, které v Durynsku určitě existují, a očekáváme, že vyplní mezeru v z hlediska požadavků na vedlejší vedení."

Zdroj: Tiskové zprávy Stadler

Tagy