foto: Jindřichohradecké místní dráhy, a.s./Další problém na úzkokolejce? Zaměstnanci hrozí výpovědí a domáhají se odstoupení ředitele společnosti
Podle dokumentů z insolvenčního rejstříku, nová dceřiná společnost Správa úzkokolejných drah pomůže získat všechna potřebná povolení pro Jihohradecké místní dráhy (JHMD), které jsou od října minulého roku v insolvenci, zpět. JHMD se ale nepotýkají pouze s finančními problémy. Zbylí zaměstnanci firmy vyhrožují hromadnou výpovědí. Stojí to v dopise adresovaného věřitelům od zaměstnance Miroslava Mareše. Ten kritizuje ředitele JHMD Borise Čajánka a domáhá se jeho odstoupení.
Jindřichohradecké místní dráhy mají finanční problémy a vstoupily do insolvence na podzim loňského roku. O dráhy má zájem mimo jiné společnost WTT, která o firmu projevila zájem už dříve.
„Dlužník sdělil, že pokračuje v jednáních se zájemcem WTT za účasti insolvenční správkyně (IS). Bez účasti IS proběhly pouze prohlídky tratí a nemovitostí Dlužníka. Dlužník bude informovat IS o dalších prohlídkách majetku (např. kolejových vozidel) a přizve IS na všechna jednání s WTT, která se budou týkat úpravy smluvních vztahů,“ stojí v zápisu z jednání prozatímního věřitelského výboru (PVV). Psali jsme zde.
Psali jsme
Prezident Federácie strojvodcov Dušan Kaša sa exkluzívne pre RAILTARGET vyjadril k problémom, ktoré trápia slovenské železnice. Kritizuje nielen stav…
JHMD však nemá problémy pouze s financemi. Velká většina zaměstnanců ukončila pracovní poměr minulý rok na podzim, když se firma dostala do insolvence. Podle slov Miroslava Mareše, jednoho z mála zbylých zaměstnanců společnosti Jindřichohradecké místní dráhy, již jejich trpělivost přesáhla akceptovatelné hranice. Situace se podle Mareše zhoršuje každým dnem. Zaměstnanci mají problém se stávajícím ředitelem Borisem Čajánkem, který podle zaměstnanců cíleně firmu likviduje.
Zaměstnanci ve firmě zůstali kvůli snaze pomoci budoucímu obnovení provozu na úzkokolejce. Někteří zaměstnanci jsou těžko nahraditelní, proto se rozhodli setrvat a v případě zájmu nového vlastníka v práci ve společnosti pokračovat.
Psali jsme
Technologie CBTC a nástupištní dveře pro linku Cross Island Line v Singapuru. Hodnota zakázky přibližně 310 milionů eur – největší zakázka na řídicí…
Od listopadu se chod dílny stabilizoval, a to pod vedením JUDr. Urbanové. To se ale změnilo, když se 11. ledna 2023 do funkce vrátil Ing. Boris Čajánek. To mělo za následek ztrátu dalších zaměstnanců.
Mareš v dopise popisuje negativní postoj Ing. Čajánka a jako příklady uvádí třeba donucení zákazníka zrušit již nasmlouvanou zakázku přehnaným navyšováním ceny, umělé protahování procesu objednávání zakázek, nečestné jednání se zákazníkem a pošpinění dobrého jména dílny, chaotickou organizaci mimořádných inventur, během kterých mohly pokračovat zisky z externích zakázek, nezájem o téma zakázek na poradách, přesouvání mechaniků na nevýdělečné činnosti jako například čištění tratě, nedodržení výplatního termínu mezd za leden, nebo neproplácení slíbených finančních záloh nahrazení materiálu pro zákazníky a režijní náklady.
Podle Mareše ředitel pouze firmu likviduje a nechápe, jak je možné, že stále figuruje ve vedení nově vzniklé dceřiné společnosti Správa úzkorozchodných drah s.r.o.
Psali jsme
Další legendární železniční vozidlo, které se pohybovalo na československé trati je M 131.1.
,,Pokud Ing. Boris Čajánek nebude zbaven dispozičního práva a řídící funkce na zaměstnanci, a to do konce května 2023, podají všichni zaměstnanci dílny výpověď z pracovního poměru. S ohledem na vážnost situace však k tomuto kroku můžeme být donucení i dříve“, vyhrožuje v dopise Mareš.
Společnost JHMD po skončení platnosti pětiletého osvědčení o bezpečnost provozovatele dráhy ukončila provoz na svých tratích 3. října 2022. Následně také přišla o licenci dopravce. Podle soudu dluží JHMD 360 milionů korun, firma nemá pojištěný majetek a finance na splácení dluhů. Rozhodovat o osudu firmy tak budou věřitelé, kterým Mareš dopis směřoval. Ve hře je reorganizace, nebo konkurz. Neplnění finanční způsobilosti má řešit nová dceřiná společnost Správa úzkorozchodných drah s.r.o. O celé kauze redakce RAILTRGET informovala i zde.