foto: České dráhy, Tiskové centrum/České dráhy převzaly další dva Vectrony, příští rok rozšíří provoz do Polska
České dráhy minulý týden převzaly od leasingové společnosti RSL a do provozu uvedly další dvě lokomotivy Siemens Vectron (193.576, 193.577). Do konce roku zajistí firma RSL pro České dráhy ještě čtyři další lokomotivy stejného typu a v roce 2024 to bude dalších 22 lokomotiv Siemens Vectron.
Dopravce má nyní k dispozici 35 lokomotiv Siemens Vectron. Do konce roku se tento počet rozšíří na 39 strojů. Leasingová společnost RSL zajistí do konce roku 2024 pro České dráhy celkem 50 lokomotiv. Zároveň mají České dráhy u společnosti Siemens Mobility objednáno dalších 50 lokomotiv Siemens Vectron pro rychlost 230 km/h. Ty budou připravené pro provoz v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rakousku, Polsku, Německu a Dánsku. Budou dopravovat také nové expresní soupravy ComfortJet.
Psali jsme
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a Správa železnic uzavřely dohodu o spolupráci, která má za cíl zlepšit kvalitu signálu mobilních operátorů…
V jízdním řádu 2024 nasadí České dráhy lokomotivy Siemens Vectron na současné výkony a rozšíří se jejich provoz také na spojích do Polska, kde budou dopravovat více spojů do Varšavy včetně vozby vlaku Báthory z Budapešti do Varšavy, na Slovensko nově zamíří do Žiliny a obslouží také více vlaků mezi Prahou a Bohumínem. Nadále budou dopravovat spoje Berliner z Prahy do Německa, Metropolitan z Prahy do Budapešti, Západní expres z Prahy do Chebu a z Chebu do Ústí nad Labem pak vlaky Krušnohor. Tradičním výkonem Vectronů jsou již spoje Slovácký expres mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.
Od začátku jízdního řádu 2024 ujedou lokomotivy Siemens Vectron ve službách Českých drah každý den více než 32 000 kilometrů na tratích v Česku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. Lokomotivy Siemens Vectron jsou moderní vícesystémové (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) stroje vybavené moderní komunikační a zabezpečovací technikou včetně vlakového zabezpečovacího systému ETCS a radiostanice GSM-R. Maximální rychlost lokomotiv je 200 km/h a mají výkon až 6 400 kW.
Zdroj: České dráhy
Tagy