foto: České dráhy, Michal Krapinec/České dráhy mají do roku 2032 naplánované investice ve výši 164 miliard korun
Velká část z této částky jde do nákupu nových vozidel. „Musíme mít připravenou i odpovídající koncepci, jak vozidla udržovat v perfektním stavu,“ komentuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Právě koncepcí by měla být schválená Strategie opravárenství 2030. Jde o vůbec první krok na cestě k restrukturalizaci společnosti. Vize Českých drah je tedy jasná – dosáhnout stavu maximální soběstačnosti v oblasti oprav a modernizací. To se ovšem neobejde bez investic do náboru nových a rozvoje stávajících zaměstnanců, či výstavby nových hal a jejich vybavení nejnovějšími technologiemi.
Půjde tedy o významné množství rozličných aktivit. Jen investice do hal dosáhnou zhruba 6,4 miliard korun. Modernizace nezůstane jen u slov. Společnost již vybudovala novou opravárenskou halu v Brně, v Plzni, letos zahájili provoz nové myčky vlaků v Havlíčkově Brodě s ekologickým provozem atp. Jeden z nejdůležitějších projektů právě probíhá, je to modernizace a rozšíření Střediska údržby Praha jih.
„Věřím, že na úspěšném konci tohoto procesu, budou ČD ještě modernější společností s dostatečnými interními kapacitami pro to, abychom všechny opravy prováděli efektivně, rychle a s vysokou kvalitou servisu našich vozidel,“ uzavřel Krapinec.
Zdroj informací: Michal Krapinec na LinkedIn
Tagy